کد خبر: 269511

تاریخ انتشار: دوشنبه 02 مهر 1403 – 19:55

به گزارش بهداشت نیوز حجت الاسلام والمسلمین عبدالحسین خسروپناه، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در دیدار با مدال‌آوران پارالمپیکی 2024 اظهار کرد که تدوین سندی جامع برای پارالمپیک یک ضرورت انکارناپذیر است.

وی ادامه داد:‌ این سند می‌تواند به عنوان یک نقشه راه عمل کند و مسیر توسعه و حمایت از ورزشکاران پارالمپیکی را مشخص کند. با توجه به اهمیت این رویدادها در ارتقاء روحیه اجتماعی و به‌ویژه تقویت فرهنگ حمایت از معلولان، تدوین چنین سندی می‌تواند به جلب توجه بیشتر جامعه به ورزشکاران پارالمپیکی و بهبود شرایط آن‌ها کمک کند.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی بیان کرد: این سند می‌تواند به برنامه‌ریزی بهتر در زمینه تأمین امکانات ورزشی، آموزشی و حمایتی برای این قشر از جامعه کمک کند.

استاد خسروپناه ادامه داد: تدوین این سند می‌تواند به تقویت حس امید و انگیزه در ورزشکاران پارالمپیکی منجر شده و آن‌ها را به سوی موفقیت‌های بیشتر هدایت کند.

وی عنوان کرد:‌ تدوین سندی برای پارالمپیک، هم به عنوان یک اقدام فرهنگی و اجتماعی و هم به عنوان یک نیاز ورزشی، می‌تواند افق‌های جدیدی را پیش روی جامعه ورزش کشور بگشاید و باعث ارتقای کیفیت و کمیت فعالیت‌های ورزشی برای معلولان شود.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه برای سند نویسی ابتدا باید مسئله‌ها استخراج شوند گفت:‌ پیش‌نویس این سند به کمک وزیر جدید ورزش و جوانان تهیه و برای تصویب به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه شود.

 

source

توسط visitmag.ir