در این مطلب موضوع انواع عروسک کیوت و فانتزی + راهنمای خرید و قیمت را به صورت کامل توضیح می‌دهیم. اسباب بازی برای کودکان وسیله‌ای برای سرگرمی، ابراز احساسات و تقویت انواع مهارت‌های مختلف می‌باشد. در این میان عروسک‌ها نیز نقش بسزایی در رشد و شکوفایی کودکان ایفا می‌کنند. بازی با عروسک باعث رشد شخصیتی کودک شده و خلاقیت او را نیز پرورش خواهد داد.

امروزه تنوع عروسک‌ها به حدی است که نیاز و علاقمندی‌ها هر کودکی را برطرف می‌کند. عروسک‌های فانتزی جزء عروسک‌هایی می‌باشد که طرفداران زیادی را به خود اختصاص داده است. این نوع از عروسک در رنگ‌ها و طرح‌های مختلف تولید و روانه بازار می‌شود. هر کدام از عروسک‌های فانتزی ویژگی‌ها و جذابیت‌های خاص خود را دارا می‌باشند.

راهنمای خرید عروسک کیوت و فانتزی

در نظر داشته باشید که خرید اسباب بازی به ویژه عروسک برای کودکان، بهتر است با کمک راهنمای خرید انجام شود. چرا که با رعایت این نکات بهترین انتخاب را برای فرزندان خود انجام می‌دهید، در ادامه به بررسی این موارد می‌پردازیم.

در نظر گرفتن سن کودک

از مهم‌ترین عوامل تعیین کننده برای انتخاب عروسک، توجه به سن او می‌باشد. چرا که برخی از عروسک‌ها برای سنین بالاتر طراحی شده و برای یک کودک نوپا مناسب نخواهد بود. معمولا هر نوع عروسکی برای یک گروه سنی استفاده می‌شود. به طور مثال عروسکی که در سنین یک سالگی می‌تواند برای کودک جذاب و سرگرم کننده باشد، برای کودکی دیگر در سنین بالاتر این ویژگی را دارا نیست.

قابلیت شستشو

یکی از راههای میکروب زدایی و پاک کردن انواع اسباب بازی شستن آن می‌باشد. عروسک‌ها نیز با توجه به اینکه مداوم در دسترس کودکان قرار دارند، نیاز به شستشو دارند. معمولا برچسب راهنمای عروسک دما و نحوه شستن را بیان کرده بنابراین با در نظر گرفتن این راهنما می‌توان عروسک را شست.

روحیات و علاقمندی‌های کودک

توجه به علاقمندی‌های فرزندان در شکل‌گیری شخصیت آنها نقش بسزایی دارد. سلیقه و علاقه جزء ویژگی‌هایی است که از کودکی به کودک دیگر متفاوت می‌باشد. در صورتی که قصد خرید عروسک دلخواه برای فرزندتان را دارید، بهتر است او را نیز با خود همراه کنید. اما اگر این عروسک به عنوان هدیه تولد یا سورپرایز در نظر گرفته شده، رنگ، طرح و عروسک دلخواه او را خریداری نمایید. بسیاری از کودکان به عروسک شخصیت‌های کارتونی علاقمندند. عروسک سالیوان خارجی اورجینال در لیست بهترین گزینه‌های پیشنهادی در این زمینه محسوب می‌شود.

در نظر گرفتن ایمنی

یکی از نکات مهمی که در زمان خرید عروسک کیوت و فانتزی باید به آن دقت کرد، در ارتباط با ایمنی آن می‌باشد‌. برچسب محصول نیز در زمان خرید به شما کمک می‌کند تا اسباب بازی بدون خطر برای کودک تهیه نمایید. به طور مثال گروه سنی تعیین شده می‌تواند یه راهنمای کامل در این زمینه باشد. عروسک‌هایی که سطح صاف و صیقلی نداشته باشند نیز گزینه مناسبی برای کودک نیست. همچنین داشتن قطعات ریز یا جداشونده می‌تواند سلامتی کودک را به خطر اندازد، چرا که احتمال اینکه بلعیده شود، زیاد است.

قیمت عروسک

این مورد نیز یکی از نکاتی است باید توسط فردی که قصد هزینه کردن برای عروسک را دارد، در نظر گرفته شود. بهتر است پیش از اقدام به خرید، هزینه پرداختی را مشخص کنید. فروشنده نیز در این زمینه به شما کمک خواهد کرد تا بدون صرف زمان زیاد به گزینه مورد نظر خود برسید. در نظر داشته باشید که یک عروسک با قیمت بالا نشان دهنده یک محصول بدون عیب نیست. شما می‌توانید با پرداخت هزینه‌ای معقول نیز بهترین عروسک‌ را بخرید. به عنوان نمونه عروسک جوجه گل به سر با میانگین قیمت ۲۷۵ تا ۴۷۵ بهترین گزینه برای انتخاب عروسک است. اندازه این جوجه دوست داشتنی از ۲۰ تا ۳۰ سانت می‌باشد.

معرفی عروسک‌های کیوت و فانتزی

در بخش‌ قبل راجع به راهنمای خرید عروسک‌های کیوت و فانتزی صحبت کردیم. عروسک‌های فانتزی را می‌توانید به عنوان جایزه، تحسین و تشویق برای کودکان خریداری کنید. لازم به ذکر است که عروسک‌ها جزء اسباب بازی‌های ارزشمندی هستند که برای تمرین هنر ارتباطی توسط کودک مورد استفاده قرار می‌گیرد.  اکنون برای اینکه انتخاب راحت‌تری برای این نوع عروسک‌ها داشته باشید، گزینه‌های زیر را معرفی می‌کنیم.

عروسک خرس گل رزی اورجینال

حیوانات عروسکی دوستان خیالی کودکان محسوب می‌شوند. خرس‌های عروسکی یکی از موارد انتخابی پرطرفدار برای کودک است. از دیگر خرس‌های پولیشی جذاب می‌توان به عروسک خرس آبرنگی اورجینال و عروسک خرس نفس کش اشاره کرد.  البته جذابیت این خرس‌ها به اندازه‌ای است که می‌توان به عنوان هدیه برای بزرگسالان نیز انتخاب شوند. یکی از مزایای خرید خرس عروسکی برای کودک ایجاد ارتباط بین او و حیوانات است. والدین می‌توانند از این طریق ترس‌های احتمالی کودک از حیوانات را کاهش دهند.

عروسک آغوش

اگر قصد خرید یک عروسک فانتزی و در عین حال مفهومی را دارید، این گزینه را در لیست اولویت‌های خود قرار دهید. در راهنمای خرید عروسک به قابلیت شستشو اشاره داشتیم. این عروسک یک هدیه خاص، جذاب و دوست داشتنی بوده و می‌تواند به عنوان یک هدیه عاشقانه نیز محسوب شود.

عروسک آغوش

عروسک خرگوش زیپ‌دار

گاهی سورپرایز کردن کودکان و حتی بزرگسالان را بسیار خوشحال می‌کند. این خرگوش زیپ دار می‌تواند برای خرید اسباب بازی دخترانه نیز در نظر گرفته شود. به طور کلی عروسک‌های خرگوش بسیار محبوب بوده و احساس امنیت و آرامش را انتقال می‌دهند. عروسک خرگوش زیپ‌دار محصولی کیوت و فانتزی است و داشتن قسمت‌های مخفی شده آن را بسیار جذابتر کرده است. داشتن زیپ و دیگر نقاط مختلف این عروسک حس کنجکاوی کودک را تحریک می‌کند. بنابراین می‌توان گفت در افزایش خلاقیت کودکان نیز تاثیرگذار خواهد بود.

عروسک خرگوش زیپ‌دار

جمع بندی نهایی

در مطالب بالا به بررسی انواع عروسک کیوت و فانتزی و راهنمای خرید آن پرداختیم. از سرگرم‌کننده اسباب بازی‌های موجود در بازار، عروسک‌های جزء پرطرفدارترین‌ها محسوب می‌شوند. تحقیقات انجام شده نشان داده است که عروسک‌های نقش مهمی در رشد شخصیتی کودکان ایفا می‌کنند. در بخش‌های قبلی مواردی که در زمان خرید عروسک باید به آن توجه شود را بیان کردیم. سن، علاقمندی‌های کودک، داشتن ایمنی و قابلیت شستشو از گزینه‌هایی است که باید در نظر گرفته شود. قیمت‌ عروسک نیز با توجه به نوع متریال، ابعاد و برند محصول متفاوت است. تمامی افراد می‌توانند با در نظر گرفتن بودجه مورد نظر خود عروسکی دلخواه خریداری نمایند.

source

توسط visitmag.ir