کد خبر: 269442

تاریخ انتشار: یکشنبه 01 مهر 1403 – 20:10

به گزارش بهداشت نیوز متن پیام به شرح ذیل است:

 

بسم الله الرحمن الرحیم

یکی از بزرگ‌ترین فوائد جنگ هشت‌ساله و دفاع مقدّس، حفظ و تقویت روحیه انقلاب در نسل جوان و جامعه ما بود. رهبر معظم انقلاب اسلامی«مدّ‌ظلّه‌العالی»

هفته دفاع مقدس، یادآور افتخارات تاریخ معاصر ایران و تداعی‌کننده گذشت، ایثار و شهادت برای ملّت عزیزمان است. در ۳۱ شهریور ۱۳۵۹، دو سال پس از پیروزی انقلاب، صدام با حمایت دشمنان، جنگ جهانی سومی علیه ایران را آغاز کرد. توهم فتح سریع تهران، آن‌ها را به جنایات گسترده علیه مردم بی‌دفاع کشاند. اما از همان ابتدا با مقاومت جانانه ملت ایران، اعم از نیروهای ارتش، سپاه، بسیج و مردم، مواجه شدند و شکست خوردند: «وَلَوْ قَاتَلَکُمُ الَّذِینَ کَفَرُوا لَوَلَّوُا الْأَدْبَارَ…».

مقام معظم رهبری فرمودند این جنگ که با طراحی استکبار جهانی تحمیل شد، با رهبری امام و ایستادگی ملت ایران، به فرصتی بزرگ تبدیل و لکه ننگی برای متجاوزان شد. اکنون، ایران به الگویی برای ملّت‌های آزاده تبدیل شده است که در مسیر استقلال و سرافرازی قدم برمی‌دارند.

 دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی، ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدّس و ارج نهادن به مقام شامخ و والای شهدای گلگون کفن دفاع مقدّس و ادای احترام به همه ایثارگران، خانواده‌های معظم شهدا و جانبازان سرافراز، ضمن تجدید عهد با رهبر حکیم و فرزانه جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خامنه ای عزیز«مدّ‌ظلّه‌العالی»، لزوم تلاش جامعه نخبگانی، علمی و فرهنگی کشور برای بازخوانی تجربه افتخارآفرین و غرورانگیز دفاع مقدس به منظور ارائه الگویی مطلوب و معیار برای نسل‌های بعدی و ترویج گفتمان مقاومت در مقابل توطئه‌های مختلف دشمنان علیه کشور عزیزمان را مورد تأکید قرار خواهد داد.

 

 

source

توسط visitmag.ir