می توان گفت که درمان لکنت با گفتا درمانی در تهران بهترین روشی است که می تواند برای بهبود این مشکل گفتاری، موثر واقع شود. به طور کلی مشکلات گفتاری شامل طیف گسترده ای بوده که لازم است تا برای درمان و بهبود هر یک از آن ها از تمرینات و روش های به خصوصی در گفتار درمانی استفاده کرد. در صورتی که لکنت زبان از همان سنین کودکی درمان نشود، تا بزرگسالی نیز ادامه داشته و مشکلات زیادی را برای افراد به وجود می آورد. می توان گفت شروع درمان هرچه سریع تر لکنت زبان در کودکان، می تواند به تاثیر بخشی بیشتر نیز کمک کند. گفتار درمانی متشکل از روش ها و تمرینات بسیار زیادی شده که استفاده از هر یک از آن ها توسط گفتار درمانگر برای کودکان انجام می شود.

درمان لکنت با گفتار درمانی در تهران

برای این که بتوانید بهترین تاثیر را از گفتار درمانی مشاهده کنید، لازم است تا بهترین مرکز را یافته و از تخصص گفتار درمانگر اطمینان حاصل کنید. در غیر این صورت ممکن است هزینه و زمان خود را برای درمان گفتار درمانی با لکنت زبان به هدر بدهید. خوشبختانه در سراسر تهران و تمامی مناطق مراکز توانبخشی متعددی مشغول به فعالیت بوده خدمات گفتار درمانی را با بالاترین کیفیت ممکن ارائه می دهند.

گفتار درمانی چیست؟

در خصوص بررسی با گفتاردرمانی لکنت در تهران در ابتدا لازم است تا توضیحی را در مورد این روش درمانی داشته باشیم. بسیاری از افراد گفتار درمانی را به معنی این می دانند که درمانگر از طریق صحبت کرده با بیماران، به آن ها کمک می کند تا بتوانند بهتر حرف بزنند اما این تصور اشتباه است. گفتار درمانی یکی از زیر شاخه های توابنخشی بوده که برای اختلالات گفتاری مختلف به ویژه لکنت زبان بسیار موثر است. این روش درمانی دارای تکنیک ها و روش های متعددی است که به توسط گفتار درمانگر در قالب یک برنامه درمانی تهیه شده و طی جلسات متعددی اجرا می شود. لازم است بدانید که استفاده از هر یک از این روش ها برای همه بیماران یکسان نبوده و می تواند با توجه به مشکل گفتاری، سن و شدت اختلال گفتاری، متفاوت باشد.

در این بین گفتار درمانی برای مشکلی نظیر لکنت زبان بسیار موثر است. هنگامی که افراد در زمان حرف زدن روی یک واژه یا حروف گیر کرده و چندین بار آن را تکرار کنند، به لکنت زبان دچار هستند. در میان روش های مختلفی که وجود دارد، گفتار درمانی تا به امروز بهترین نتیجه را برای بهبود و درمان این مشکل به همراه داشته است. اما برای اثر بخشی لازم است تا

مهم ترین دلایل ایجاد لکنت زبان

لکنت زبان نوعی اختلال گفتاری بوده که در معمولا از سنین کودکی خود را نشان می دهد. در برخی از کودکان این مشکل موقت بوده و با افزایش سن، رفع می شود. اما در برخی دیگر از کودکان مشکل لکنت زبان بسیار شدید و جدی بوده و لازم است تا اقدامات لازم برای درمان آن انجام شود. لکنت زبان می تواند دلایل مختلفی داشته باشد که از جمله مهم ترین آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

درمان لکنت با گفتار درمانی در تهران

  • در سنین کودکی و در زمان گفتار رشدی کودک، ممکن است او دچار لکنت زبان شود. در چنین حالتی جای نگرانی وجود ندارد و این لکنت پس از مدتی رفع می شود.
  • در برخی اوقات نیز مشکل لکنت زبان به مغز و سیستم عصبی مرتبط است که در این صورت باید جهت درمان آن اقدام شود.
  • علاوه بر موارد بالا، لکنت زبان به صورت ژنتیکی نیز در افراد مشاهده می شود.

تشخیص تمامی این موارد توسط گفتاردرمانگر انجام می شود و سپس اقدامات لازم برای درمان انجام خواهد شد.

گفتار درمانی چگونه به درمان لکنت زبان کمک می کند؟

در ابتدا باید بگوییم که برای درمان لکنت زبان تنها یک روش خاص نمی تواند به شکل موثر واقع شود. اما در میان روش های متعددی که برای این اختلال گفتاری وجود دارد، گفتار درمانی در مرور زمان بیشترین تاثیر را روی بهبود این مشکل می گذارد. گفتار درمانی می تواند به شکل های زیر به درمان لکنت کمک کند:

  • کمک به کاهش استرس: از آنجایی که عمده مشکل لکنت زبان به دلیل استرس است، در گفتار درمانی روش هایی برای شناسایی و کاهش استرس مورد استفاده قرار می گیرد.
  • تنفس درست: تنفس اشتباه نیز از جمله عواملی است که باعث شده تا لکنت زبان ایجاد شود، عدم تنفس درست است. در گفتار درمانی روش درست تنفس به کودکان آموزش داده می شود.
  • افزایش اعتماد به نفس: اعتماد به نفس کافی نیز در کاهش لکنت زبان کودکان نقش مهمی را ایفا می کند. افزایش اعتماد به نفس موردی است که در گفتار درمانی به آن پرداخته می شود.

درمان لکنت با گفتار درمانی در تهران

بهترین مرکز گفتار درمانی در تهرانپارس

گفتار درمانی از جمله مهم ترین خدمات درمانی است که برای طیف گسترده ای از مشکلات گفتاری مناسب است. اگر در تهرانپارس ساکن هستید و به دنبال بهترین مرکز گفتار درمانی تهرانپارس هستید، می توانید به کلینیک نسیم مردانی مراجعه کنید. این مجموعه از جدیدترین متد ها و تجهیزات برای ارائه خدمات توانبخشی استفاده کرده و دارای تیمی از مجرب ترین درمانگران است. در واقع لازم است تا برای اثر بخشی هرچه بیشتر گفتار درمانی، بهترین مرکز را در تهرانپارس پیدا کنید. شما می توانید برای درمان لکنت زبان با گفتار درمانی به صورت تضمینی، به این مجموعه اعتماد کرده و شاهد نتایج بسیار عالی از روند درمان باشید.

جمع بندی

به طور کلی گفتار درمانی می تواند یک روش بسیار عالی و مناسب برای بهبود و درمان لکنت زبان باشد. لکنت زبان از جمله اختلالات رایج در میان کودکان بوده که می تواند با شدت های متفاوتی در آن ها بروز کند. برای تشخیص علل اصلی لکنت و درمان صحیح آن نیاز است تا به یک گفتاردرمانگر حرفه ای مراجعه کنید تا او بتواند با ارزیابی بیمار بهترین روش های درمانی را جهت بهبود گفتار درمانی مورد استفاده قرار دهد.

source

توسط visitmag.ir