به گزارش اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی اداره آموزش و پرورش کرمانشاه؛ محمدمهدی کاظمی با بیان اینکه در سال تحصیلی جدید ۱۶ میلیون دانش‌آموز در سراسر کشور راهی کلاس‌های درس می‌شوند، افزود: ۱۱۰ هزار مدرسه با فعالیت یک میلیون معلم برای آغاز سال تحصیلی جدید آماده هستند.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با اشاره به تلاش‌هایی که برای فراهم شدن زیرساخت‌های آموزشی در سال تحصیلی جدید صورت گرفته است، اظهار کرد: بیش از ۷۸۰۰ کلاس درس جدید برای سال تحصیلی جدید احداث شده است.

کاظمی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم تحقق تمدن نوین اسلامی، افزود: آموزش و پرورش که تربیت نسل آینده و سرمایه‌های انسانی کشور را عهده‌دار است، بیشترین اثرگذاری را در تحقق تمدن نوین اسلامی دارد.

وی گفت: اگر به دنبال پیشرفت همه‌جانبه در همه عرصه‌ها هستیم، راه آن توجه به نظام آموزش و پرورش است و سایر دستگاه‌ها و بخش‌ها نیز باید به کمک نظام تعلیم و تربیت کشور بیایند.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش از دانش‌آموزان خواست تا خود را در همه زمینه‌ها رشد دهند و افزود: همه جایگاه‌های آینده کشور از آنِ دانش‌آموزان امروز است و باید برای نقش‌آفرینی در حوزه‌های مختلف آماده باشند.

کاظمی تاکید کرد: دانش‌آموزان باید از هم‌اکنون نقش خود را در پیشرفت و آینده کشور ترسیم کنند و برای نقش‌آفرینی بهتر در جایگاه‌های مهم و اثرگذار بکوشند.

وی خاطرنشان کرد: همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند دانش‌آموزان باید تحصیل، تهذیب و ورزش را در کنار هم دنبال کنند؛ زیرا یک دانش‌آموز برای اینکه بتواند خوب یاد بگیرد هم باید به لحاظ معنوی خود را تقویت کند و هم جسم و روان سالم داشته باشد.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش، چند توصیه به دانش‌آموزان داشت و با تاکید بر لزوم انس با قرآن گفت: توصیه دیگر توجه به نماز اول قت و خصوصا نماز جماعت است.

کاظمی همچنین از دانش‌آموزان و خصوصاً دانش‌آموزان دختر که هم آینده‌ساز هستند و هم تربیت نسل‌های آینده کشور را بر عهده دارند، خواست تا جسم و روح خود را سالم نگه دارند.

وی همچنین به دنیای امروز که عصر اطلاعات و ارتباطات است، اشاره کرد و از دانش‌آموزان خواست برای حضور در چنین دنیایی، سواد رسانه‌ای خود را افزایش دهند تا بتوانند درست و نادرست را از یکدیگر تشخیص دهند.

source

توسط visitmag.ir