به گزارش خبرنگار مهر، اسکندر مؤمنی صبح یکشنبه در مراسم بازگشایی مدارس در مدرسه راهنمایی ابرار سنندج ضمن تبریک میلاد با سعادت نبی اکرم، و تبریک بازگشایی مدارس اظهار کرد: کردستان سرزمین ایثارگری و دلاور مردی مردان بزرگ است.

وی بیان کرد: شهیدان سرفراز با رشادت مردی خود امنیت را به ارمغان آوردند.

وزیر کشور گفت: آغاز بازگشایی مدارس را تبریک می‌گویم و خرسندم از اینکه امروز در خطه کردستان همراه با مردم بافرهنگ این دیار کهن و سرافراز همنشینم.

وی بیان کرد: روز اول مهر روز عطف در تقویم ایران است و شور فراگیری علم و دانش همه دست در دست هم داده تا آغاز سال تحصیلی تبدیل به بهترین روز برای دانش اموزان و اولیا و مربیان شود.

وزیر کشور عنوان کرد: امروز قلب ایران به سمت جهت گیری و تعلیم است و ۱۵ میلیون دانش آموز، معلم و فرهنگی و اولیای دانش آموزان همه برای پیشرفت هدفمند در تلاشند.

مؤمنی بیان کرد: قبل از آمدن به اینجا از گلزار شهدا بازدید داشتم و مزار شهید دانش آموز من را متأثر کرد که وقتی دانش آموزان برای تعلیم و تربیت در تلاشند و شهیدان دانش آموز نقش برجسته‌ای در تمرکز تعلیم و تربیت و فراگیری دانش ایثار داشتند و برای یکپارچگی و حفظ و حراست از آرمان‌ها ایستادند.

وزیر کشور تصریح کرد: امروز امنیت و آرامش کشور را مرهون رشادت شهدا هستیم و بانوانی که مسولیت‌های زیادی در کشور دارند و ما در نظام اسلامی برای بانوان احترام ویژه‌ای قائلیم چرا که بانوان با کرامت هستند و هیچ مسیری روی آنها بسته نیست.

هیچ عرصه‌ای برای فعالیت بانوان در کشور بسته نیست

وی گفت: امروز در کابینه دولت چهار بانو حضور دارند و هیچ عرصه‌ای فعالیتی در حوزه فرهنگی، سیاسی و اجتماعی بر روی زنان بسته نیست.

مؤمنی عنوان کرد: در عرصه علم و دانش زنان حضور گسترده‌ای دارند و امروز بانوان نقش مهمی در اداره جامعه دارند و مشارکت آنها فعال و سرآمد است.

وی اضافه کرد: امروز به حضور بانوان می‌بالیم و مدرسه مقدمه تحصیل مناسب است که امیدواریم زنان و دختران ما در این عرصه بدرخشند.

source

توسط visitmag.ir