حسین کمالی عنوان کرد: نظام تعلیم و تربیت باید انسان‌هایی تربیت کند که میهن دوست، وفادار و دارای روحیه جهاد و شجاعت و مقاومت باشند.

کمالی گفت: آموزش و پرورش یک نهاد مردمی است و از تمام ظرفیت‌ها بهره برداری می‌شود تا به اهداف متعالی آموزش و پرورش دست یابیم.

وی با اشاره به پروژه مهر بیان کرد: پروژه مهر شامل ۹ کارگروه بوده که مهمترین این کارگروه‌ها، کارگروه ساماندهی منابع نیروی انسانی و کارگروه تأمین، تجهیز، تعمیر و آماده سازی فیزیکی مدرسه است.

وی تصریح کرد: ۱۰ هزار معلم در مدارس غیردولتی و ۲۱ هزار معلم نیز در مدارس دولتی، ساماندهی و تعیین جا شده‌اند.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران ادامه داد: ۵۲۷ هزار و ۸۴۵ دانش‌آموز در استان در مدارس دولتی و غیردولتی تحصیل می‌کنند که از این تعداد ۱۰۶ هزار نفر، دانش‌آموز مدارس غیردولتی هستند.

وی عنوان کرد: امسال ۲ هزار و ۳۹۲ معلم جدید شامل آموزگار، دبیر و هنرآموز، کیفیت‌بخشی معلمان پرورشی و استثنایی در قالب ماده ۲۸ استخدام شدند.

کمالی با بیان اینکه در بحث ثبت‌نام مشکلی نداشتیم، اظهار کرد: در ثبت کتب درسی در تمامی پایه‌ها استان مازندران رتبه اول را داراست؛ چرا‌ که خیلی مهم است تا کتاب‌ها به‌موقع در اختیار دانش‌آموزان قرار گرفت.

وی با اشاره به بهره‌گیری از ظرفیت اولیا در امر تربیتی و فرهنگی و شاداب‌سازی افزود: موضوع مهم بحث مهارت‌آموزی بوده که از اهمیت بالایی برخوردار است به طوری‌که ۴۷ درصد دانش‌آموزان به سمت رشته‌های مهارتی سوق یافتند و موج استقبال خانواده‌ها به سمت رشته‌های مهارتی بی‌سابقه است.

کمالی با بیان اینکه در سطح مدارس خانواده های فاقد سواد شناسایی و به واحد سوادآموزی شهرستان معرفی شوند اظهار کرد: در مدارس استان مازندران اولیایی وجود دارند که فاقد خواندن و نوشتن هستند که مدیران مدارس آنها را شناسایی و به واحد سوادآموزی شهرستان معرفی کنند.

این مقام مسئول با اشاره به اهمیت رعایت بهداشت گفت: رعایت قوانین و مقررات بهداشت و نظافت مهمترین اصل است تا فضای مناسب و امن برای حضور دانش آموزان باشد و برنامه های ورزشی و ایجاد فضایی سالم برای یادگیری دانش آموزان مهیا شود.

source

توسط visitmag.ir