اختتامیه یازدهمین جشنواره تخصصی تدریس برتر امروز پنجشنبه 29 شهریور در باغ موزه دفاع مقدس برگزار شد. رجبعلی برزوئی هدف از برگزاری این جشنواره را شناسایی الگوهای برتر آموزشی و تدریس و معرفی و در اختیار قرار دادن آن برای معلمان و دانشجومعلمان دانست.

رئیس دانشگاه فرهنگیان معلمان، آموزش معلمان، شیوه‌های آموزش و اثرگذاری آن را از دغدغه‌ها عنوان کرد و گفت: هیچ روش تدریسی به خودی خود نمی‌تواند قطعا خوب و بد باشد و تابعی از شرایط، زمان و مکان است.

رئیس دانشگاه فرهنگیان به تغییرات و تحولات روز و پیشرفت در عرصه‌های مختلف و همچنین آموزش و تعلیم و تربیت اشاره کرد و افزود: ما نیز باید متناسب با این تحولات و با بهره‌گیری از فناوری روز حرکت کرده و خود را با شیوه‌های جدید تطبیق دهیم.

وی خطاب به دانشجومعلمان به عنوان معلمان آینده با بیان اینکه برای نسلی متفاوت از خود آماده شوید، گفت: اگر بخواهید اثرگذار و متمایز باشید باید هر سال با سال دیگر خود متفاوت باشید.

برزوئی با تاکید بر تکالیف سنگینی که در کنار آموزش برعهده معلمان و دانشجومعلمان است، ادامه داد: شما باید در کنار آموزش و تدریس، اصول، اخلاق، احترام و عرق به وطن و پرچم را به دانش‌آموزان خود بیاموزند.

وی به اهتمام دانشگاه فرهنگیان برای داشتن تربیت معلم قوی و پرورش معلمان قوی، اشاره کرد و گفت: برای ایران قوی باید معلم قوی و برای داشتن معلم قوی باید تربیت معلم و دانشگاه فرهنگیان قوی داشت.

رئیس دانشگاه فرهنگیان، همچنین در بخش دیگری از سخنان خود به حمایت ها و پشتیبانی رهبر معظم انقلاب اسلامی، رئیس جمهور، شورای عالی انقلاب فرهنگی، مجلس شورای اسلامی و وزیر آموزش و پرورش از دانشگاه فرهنگیان و تربیت معلم اشاره کرد.

وی یکی از وظایف دانشگاه را حل چالش‌ها و مسائل آموزش و پرورش عنوان و افزود: دانشگاه فرهنگیان باید در این امر بازوی قدرتمند آموزش و پرورش باشد و دانشگاه از پژوهش‌ها و برنامه‌ها در این راستا حمایت می‌کند.

source

توسط visitmag.ir