روز گذشته، استان خوزستان شاهد تشدید تنش‌ها و نگرانی‌های جدی در پی انتشار شایعه ابقای دکتر سرمست در دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز بود. فضای حوزه سلامت به شدت ملتهب شده و فراخوان‌هایی برای برگزاری تجمعات اعتراضی صادر شده است.

فعالان و مطالب‌گران حوزه سلامت در خوزستان دکتر سرمست را به عنوان مسئول دستگیری و سرکوب منتقدان، اخراج اساتید و تعلیق دانشجویان معرفی می‌کنند. علاوه بر این، اسنادی که به دست «صدای دانشجو» رسیده، نشان‌دهنده پرداخت‌های غیرمتعارف به نزدیکان رئیس دانشگاه و سوءاستفاده از امکانات دولتی است. منتقدان عملکرد سرمست معتقدند که انتصابات قومی و سیاسی او موجب شده است که حوزه سلامت به اجاره احزاب تندرو و رادیکال اصولگرا درآید و موجب مهاجرت و خانه‌نشینی اساتید شود. آن‌ها خواستار رسیدگی نهادهای نظارتی به پرونده سرمست و نزدیکانش شده و تاکید دارند که وی باید به جای ابقا، مجازات شود.

آنها در بیانیه‌ای شدیداللحن، مطالبه‌گران سلامت استان خوزستان به دکتر ظفرقندی، وزیر بهداشت، اعتراض خود را نسبت به ابقای دکتر سرمست شوشتری اعلام کردند. آن‌ها با اشاره به ناکارآمدی‌های مدیریتی سرمست در عرصه‌های مختلف، از جمله فرهنگی، آموزشی، مالی، عمرانی و پژوهشی، درخواست برکناری او و جایگزینی فردی شایسته را مطرح کردند و از کمیته انتصابات وزارت بهداشت و مسئولان مربوطه خواست که به وضعیت خوزستان و نارضایتی کادر سلامت از مدیریت سه ساله حامیان جبهه پایداری در دانشگاه علوم پزشکی اهواز توجه کنند.

فعالان سلامت همچنین تأکید کردند که عامل خفقان و سرکوب، برخورد با انتقادات و حذف نخبگان نمی‌تواند به عنوان عامل وفاق و همدلی مطرح شود و از وزیر بهداشت خواستند که به این مسائل با جدیت رسیدگی کند.

این وضعیت نگران‌کننده در خوزستان، می‌تواند به سایر استان‌ها نیز سرایت کند، بنابراین نیاز به اقدام فوری و قاطع در این زمینه احساس می‌شود.

source

توسط visitmag.ir