تولید محتوا
عکس از Leon Neal/Getty Images
Getty Images استراتژی بازاریابی شرکت شما هرگز مهمتر از این نبوده است. بر کسی پوشیده نیست که اقتصاد امروز به شدت برای مشاغل رقابتی است. رشد شرکت و پایگاه کاربری شما دیگر تنها به داشتن بهترین و مفیدترین محصول یا خدمات نیست (البته، این کمک می کند). همچنین به این موضوع می پردازد که چگونه شرکت خود را نسبت به بازار هدف خود قرار می دهید.
تمرکز بر بازاریابی سودمند است. بر اساس تحقیقات اخیر، شرکت هایی که بازاریابی را در هسته استراتژی رشد خود قرار می دهند، از رقبا بهتر عمل می کنند. با این حال، بسیاری از رهبران نمیتوانند استراتژی بازاریابی خود را به وضوح تعریف کنند. نکته در مورد: محققان از مدیران اجرایی و مدیران ارشد اجرایی در یک شرکت پرسیدند که نقش اصلی بازاریابی چیست و نیمی از زمانها پاسخهای متفاوتی دادند.
اگر در حال راه اندازی یک کسب و کار یا اصلاح استراتژی موجود خود هستید، ChatGPT می تواند یک ابزار ارزشمند (و کم هزینه) در زرادخانه شما باشد. در اینجا چند دستور برای شروع امروز وجود دارد.
اهداف خود را شناسایی کنید: اهداف بازاریابی شرکت ممکن است بدیهی به نظر برسد، اما مهم است که اهداف اصلی خود را بیان کنید تا به پیشروی به سمت آنها ادامه دهید و پیشرفت خود را اندازه گیری کنید. در 12 ماه آینده چه کاری را می خواهید انجام دهید؟ شاید هدف شما جذب مشتری باشد یا شاید راضی نگه داشتن کاربران فعلی. این می تواند افزایش آگاهی از برند یا افزایش تعامل رسانه های اجتماعی باشد. در اینجا یک درخواست برای کمک به شما در تعیین اهداف وجود دارد:
من برای تعریف اهداف بازاریابی شرکتم به کمک نیاز دارم. شرکت من یک تجارت [صنعتی] است که [توضیح مختصر محصولات یا خدمات]. مخاطبان هدف من [مشتریان هدف] هستند. در حال حاضر، تلاش های بازاریابی ما شامل [توضیح مختصر فعالیت های بازاریابی فعلی] است. ما با چالش[های] [شرح چالش ها، در صورت وجود] مواجه شده ایم. با استفاده از این اطلاعات، آیا می توانید به من کمک کنید تا اهداف SMART (ویژه، قابل اندازه گیری، قابل دستیابی، مرتبط و محدود به زمان) را برای استراتژی بازاریابی شرکت خود تعریف کنم؟
اطلاعات بیشتر از FORMFORBES ADVISORبهترین حسابهای پسانداز پربازده در سال 2024 توسط کوین پین مشارکتکننده بهترین حسابهای پسانداز سود 5 درصدی سال 2024 ByCassidy Horton Contributor تحقیقات بازار خود را انجام دهید چه در حال راهاندازی استارتآپ خود هستید یا یک رویداد باتجربه یک کسبوکار، یک بازار است. داشتن دید واضحی از مشتریان، رقبا و صنعت خود می تواند به شما کمک کند تا به رشد کسب و کار خود ادامه دهید و استراتژی خود را اصلاح کنید. در اینجا یک درخواست برای شروع وجود دارد:
آیا میتوانید به من کمک کنید تا دادههای مربوط به روند بازار، رقبا و رفتار مصرفکننده در [صنعت] را جمعآوری و تجزیه و تحلیل کنم؟ به طور خاص، من روندهای کلیدی در بازار [صنعت خاص] را می خواهم. من فهرستی از رقبای اصلی و توضیحی یک جمله ای از استراتژی های بازاریابی آنها را می خواهم. من میخواهم در مورد ترجیحات، رفتارها و هر گونه ناامیدی مشتریان بالقوه در این بازار توضیح مختصری بدهم. لطفاً این را در یک گزارش مختصر جمع آوری کنید.»
مثل همیشه، زمینه کلیدی است. اگر می خواهید یک منطقه جغرافیایی، جمعیتی یا هر جزئیات دیگری را مشخص کنید، فقط ChatGPT را بگویید.
مشتریان خود را درک کنید مشتریان مهمترین ذینفعان شما هستند – به طوری که آنها سزاوار دو درخواست اختصاصی ChatGPT برای شناخت بهتر آنها هستند. هدف اول این است که به شما کمک کند واقعاً مشتریان احتمالی خود را کشف کنید. دستور زیر را امتحان کنید:
«کسب و کار من یک شرکت [صنعتی] است که [توضیح محصول یا خدمات]. از شما می خواهم اطلاعاتی در مورد مشتریان بالقوه شرکت من ارائه دهید. به طور خاص، من اطلاعات جمعیت شناختی (میانگین سن، سطح درآمد، تحصیلات، شغل، و غیره)، روانشناسی (علایق، ارزش ها، سبک زندگی) و عادات خرید را می خواهم. همچنین میخواهم مشکلات یا مسائلی را که [سرویس/محصول] ما میتواند حل کند، درک کنم. لطفا توضیح مختصری بدهید.»
به همان اندازه که فکر می کنید برای ایجاد نمایه بهتر از مشتریان بالقوه شما مرتبط است، جزئیاتی را در مورد شرکت خود ارائه دهید.
هدف دوم، جمع آوری بینش در مورد مشتریان فعلی شما و نحوه راضی نگه داشتن آنها است – زیرا خدمات به مشتری بازاریابی جدید است. بیشتر شرکتها در تلاش برای به دست آوردن مشتریان جدید سرمایهگذاری زیادی میکنند و برای حفظ مشتریان فعلی خود تلاش کوتاهی میکنند. این علیرغم وجود شواهدی است که نشان می دهد باید برعکس باشد.
ChatGPT می تواند به شما در جمع آوری بینش و درک بهتر مشتریان فعلی خود کمک کند. نظرسنجی مکانی عالی برای شروع است. در اینجا یک فرمان وجود دارد که می توانید برای کمک به پیش نویس آن استفاده کنید:
من به کمک نیاز دارم تا یک الگوی نظرسنجی بازخورد مشتری ایجاد کنم. هدف این نظرسنجی درک بهتر مشتریان فعلی، اطمینان از رضایت آنها و بهبود شانس حفظ آنهاست. آیا می توانید یک الگوی نظرسنجی دقیق ارائه دهید؟
کانال های خود را در نظر بگیرید در حالی که چشم انداز رسانه ها همچنان در حال تکامل است، کسب و کارها مسئول به روز ماندن در مورد آخرین کانال ها و بهترین نحوه دسترسی به مشتریان خود هستند. به عنوان مثال، وقتی مشتریان شما بیشتر وقت خود را در شبکه های اجتماعی روی X می گذرانند، چرا برای تبلیغات فیس بوک پول هدر دهید؟
در اینجا یک درخواست برای کمک به شما در یافتن کانال های مناسب برای ایجاد بیشترین تأثیر وجود دارد:
«کسب و کار من یک [توضیح مختصر] است. پرسونای خریدار ما [توضیح[های] نمایه[های] مشتری] است. من می خواهم کانال های رسانه های اجتماعی ایده آل را برای دستیابی به مشتریان خود شناسایی کنم. محتوایی که می خواهم به اشتراک بگذارم [توضیحات محتوا] است. آیا میتوانید فهرستی از 3 بهترین کانال رسانههای اجتماعی را با توضیح مختصری در مورد دلیل آن تهیه کنید؟»
اگر میخواهید بینش ChatGPT را در مورد یک کمپین خاص تطبیق دهید، به سادگی توضیح مفصلی از محتوا ارائه دهید.
پیامهای خود را بسازید با پیچیدهتر شدن ChatGPT، لمس انسانی، که شامل دانش زمینه و تخصص سخت به دست آمده است، ارزشمندتر از همیشه است. در حالی که من معتقد نیستم که کپی بازاریابی باید به ChatGPT برون سپاری شود، من فکر می کنم که می تواند به عنوان یک ویرایشگر عالی و کم هزینه عمل کند.
هنگام تهیه نسخه بازاریابی خود، باید روی دو عنصر اصلی تمرکز کنید: ارزش پیشنهادی شرکت و اطلاعاتی که مخاطبان شما به آن نیاز دارند. هنگامی که نسخه بازاریابی خود را پیشنویس کردید، میتوانید از ChatGPT بخواهید آن را بررسی کند و آن را حتی تاثیرگذارتر کند. فقط جاهای خالی دستور زیر را پر کنید:
«کسب و کار من یک [توضیح مختصر] است. پرسونای خریدار ما [توضیح[های] نمایه[های] مشتری] است. من می خواهم مطالب زیر را در [کانال رسانه های اجتماعی] به اشتراک بگذارم. من میخواهم مطمئن شوم که محتوا شامل مزایای کسبوکار ما میشود و با مشتریانمان طنینانداز میشود. آیا میتوانید متن را مرور کنید و فهرستی از پیشنهادات را برای بهبود آن و تأثیرگذاری بیشتر ارائه دهید؟»
Perfect Your VoiceChatGPT همچنین می تواند به ایجاد صدای برند شما کمک کند، صدایی که باید در همه کانال ها ثابت باشد. صدای شما به صنعت و هویت برند شما بستگی دارد.
عنوان زیر را در رسانه های اجتماعی از ویرجین آتلانتیک در نظر بگیرید که خود را برندی توصیف می کند که از فردیت حمایت می کند:
«تعطیلات خود را به سبک شروع کنید، با دسترسی به سالن در اختیار ما. به هر حال، شما یک جور بزرگی هستید… چرا مثل یک سفر نکنید؟»
در مقابل ایرفرانس که “ظرافت را به ارتفاعات جدیدی می برد”:
“از امروز، ما به شما به سالن جدید خود در لس آنجلس خوش آمد می گوییم. خود را در فضایی مدرن و تصفیه شده غوطه ور کنید، جایی که هر عنصری طراحی شده است تا قبل از شروع پرواز، استراحتی آرام را به شما ارائه دهد.»
دو تبلیغ سالن فرودگاه، دو صدای بسیار متفاوت.
در اینجا یک ChatGPT وجود دارد که به شما کمک میکند صدای برند خود را در هر قسمت از محتوایی که به اشتراک میگذارید ثابت کنید:
«کسب و کار من یک [توضیح مختصر] است. من می خواهم مطالب زیر را در [کانال رسانه های اجتماعی] به اشتراک بگذارم. آیا می توانید متن را مرور کنید و بازنویسی کنید تا صدای برند ما را به تصویر بکشید؟ آیا باید [توضیحات صوتی – برای مثال، دمنده، محاورهای و شوخآمیز، یا پیچیده، روشنفکرانه و قابل تامل] باشد؟»
اگر پاسخ اول کاملاً آن چیزی نیست که به دنبال آن هستید، از کمک به ChatGPT با ارائه بازخورد خود نترسید.
با استفاده از ChatGPT، میتوانید استراتژیهای بازاریابی خود را توسعه داده و اصلاح کنید و اطمینان حاصل کنید که کسبوکارتان در چشمانداز رقابتی امروز برجسته است.
من را در توییتر یا لینکدین دنبال کنید. وب سایت من را بررسی کنید. Aytekin TankFollowingFounder Jotform—یک شرکت جهانی SaaS بوت استرپ شده که فرم های آنلاین قدرتمندی را برای +25 میلیون کاربر ارائه می دهد. من یک متخصص بهرهوری، علاقهمند به اتوماسیون و نویسنده پرفروش کتاب Automate Your Busywork هستم. من یک توسعهدهنده حرفهای، اما یک داستانگو هستم، درباره سفرم به عنوان یک کارآفرین مینویسم، برای استارتآپهای دیگر مشاوره به اشتراک میگذارم، و بینشهایی درباره رهبری، بهرهوری، و استفاده از فناوری SaaS در جریانهای کاری ارائه میدهم.”>
* استانداردهای تحریریه چاپ
* چاپ مجدد و مجوزها