غلامرضا بنی اسدی در جمهوری اسلامی نوشت:

 عزادار باشيم يا پا به رکاب رقابت‌هاي انتخاباتي، “نان” مي‌خواهيم. با شکم گرسنه نه مي‌شود سوگواري کرد و نه مي‌شود به شور و هيجان انتخاباتي پرداخت.

اين را عرض کردم تا به يادآورم که مسئله مهم همسان‌سازي حقوق براي بازنشستگان کشوري و لشکري فراموش نشود. همچنين متناسب‌سازي حقوق و مستمري بازنشستگان تامين اجتماعي، گرفتار اما و اگر نگردد. اين حق‌الناس است که در هر شرايطي بايد براي اداي آن کوشيد.

 

 قطعا روح بلند رئيس‌ جمهور رئيسي نمي‌پسندد که پيشکسوتان و سازندگان ديروز ايران عزيز امروز گرفتارِ شرايطي باشند که عزتشان را در غبار مي‌برد. يادمان نمي‌رود که خود رئيس ‌جمهور شهيد، در برنامه‌هاي تبليغات انتخاباتي با چه حرارت و جديتي از ضرورت توجه به بازنشستگان مي‌گفت. خداي او را در رحمت واسعه خود گيرد که استدلال مي‌کرد به شرايط زندگي بازنشستگان که داماد آمده، عروس آمده، نوه آمده و…. همين‌ها هم خرج زندگي بازنشسته را سنگين‌تر مي‌کنند. حاکميت هم بايد به اين مهم توجه داشته باشد.

 

خبرمرتبط:  صندوق بازنشستگی کشوری «شرط اجرای همسان سازی حقوق بازنشستگان» و فرهنگیان بازنشسته را اعلام کرد 

 

حضرات نامزد رياست جمهوري هم قطعا به اين مهم توجه دارند و خواهيم ديد در سخنراني‌ها و مناظرات به اين مسئله راهبردي خواهند پرداخت. ويژه هم سخن خواهند گفت در اين زمينه. “حق” هم همين است و “احق” و سزاوارتر اين که اين گفته‌ها در کمترين زمان به برنامه تبديل و اجرايي شود. به گونه‌اي که همگان نه در کلام مسئولان نه در کاغذ که درعمل نتايج آن را ببينند. البته براي سال جاري، قانون مشخص است و محل بودجه اختصاصي هم معلوم. آنچه بايد زودتر معلوم شود زمان پرداخت است.

 

خبرفوری و جدید:  خبر خوش داود منظور: احکام همسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری و تامین اجتماعی و فرهنگیان بازنشسته در آستانه صدور

 

همان‌طور که قانون مشخص کرده است بايد 40 درصد از عقب ماندگي حقوق بازنشستگان تا 90 درصد حقوق شاغلان همتراز جبران شود. در نظام تامين اجتماعي هم با در نظرداشتِ ضريب زمان بازنشستگي، 40 درصد از کاهش ضريب تا 90 درصد پرداخت گردد. همه چيز روشن است. به روشني هم بايد عملياتي شود. شرايط سوگ بعد از شهادت يا وضعيت انتخابات پيش رو نبايد اين موضوع مهم را به حاشيه براند. متنِ زندگي اقتصادي و معيشتي مردم با متن رويداد‌هاي ملي در هم تنيده است. نمي‌شود آنها را از هم جدا کرد.

خبرمرتبط:  چگونگی محاسبه همسان سازی حقوق فرهنگیان بازنشسته بر اساس شاغل هم‌تراز و مشابه

  درخواست دستور به دولت برای صدور احکام همسان سازی در خرداد ماه و پرداخت معوقات متناسب سازی فرهنگیان بازنشسته و بازنشستگان کشوری و لشکری

source

توسط visitmag.ir