دانشگاه مدیپول استانبول
تاونسند، دی – 14 نوامبر: بیل پاورز در مزرعه خود قدم می زند در حالی که گله بوقلمون های سفید … [+] را بررسی می کند، که در تمام سال برای جلوگیری از قرار گرفتن در معرض آنفولانزای پرندگان در پناهگاه نگهداری می شوند، در 14 نوامبر 2022 در تاونسند ، دلاور. برخی از توزیع‌کنندگان بوقلمون نسبت به قیمت‌های بالاتر و در دسترس بودن پایین‌تر قبل از عید شکرگزاری هشدار می‌دهند، زیرا مشکلات زنجیره تامین، تورم و ترس از آنفولانزای پرندگان که فصل 2022 را تحت تاثیر قرار داد. (عکس از ناتان هاوارد/گتی ایماژ)
Getty Images ایالات متحده بزرگترین شیوع آنفلوانزای مرغی خود را تجربه می کند. این امر به افزایش هزینه غذا کمک می کند و یادآوری می کند که سلامت حیات وحش، حیوانات اهلی و دام و انسان عمیقاً در هم تنیده شده است. دانشمندان این ارتباط را “یک سلامت” می نامند.
نکته جالب توجه این هفته این واقعیت است که آنفولانزای مرغی یا “آنفولانزای پرندگان” هزینه بوقلمون های روز شکرگزاری را بالا می برد. همکار و دانشمند من در سایت forbes.com، بروس وای لی، سه روز پیش گزارش داد که بوقلمون های روز شکرگزاری هنوز حدود 20 درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته اند و این رقم از 73 درصد چند ماه پیش، حداقل تا حدی، کاهش یافته است. زیرا خرده فروشان انتخاب کرده اند که تفاوت را جذب کنند.
آنفولانزای پرندگان از کجا آمده است؟ آنفولانزای پرندگان جدید نیست. در واقع، پرندگان وحشی مخزن اصلی بیشتر ویروس های آنفولانزا هستند. در طول قرن گذشته، ویروس‌های جدید آنفولانزای انسانی در چهار موقعیت جداگانه – در سال‌های 1918، 1957، 1966، و 2009 – زمانی که ویروس‌های آنفلوانزای مرغی با ویروس‌های انسانی «دوباره» ترکیب شدند، ظهور کردند.
از اوایل قرن بیستم، چهار بیماری همه گیر آنفولانزای انسانی وجود داشته است که در سال 1918 رخ داده است … [+] (H1N1)، 1957 (H2N2)، 1968 (H3N2)، و 2009 (H1N1). این جدول زمانی روابط بازآرایی ژنتیکی و زمانی را در بین هر یک از زیرگروه‌های آنفلوانزای همه‌گیر نشان می‌دهد.
هرینگتون و همکاران (2021) مجوزهای تصویر تحت CC BY 4.0: ویروس های جدید آنفلوانزای انسانی نسبتاً به ندرت ایجاد می شوند، ممکن است تصور شود که آنفولانزای مرغی خود نادر است. اما این مورد نیست. آنفولانزای پرندگان طیف گسترده ای از گونه های پرندگان وحشی، از اردک و غاز گرفته تا مرغ دریایی و وادر را تحت تاثیر قرار می دهد.
بیشتر از FROMFORBES ADVISORبهترین شرکت های بیمه مسافرتیByAmy DaniseEditorByAmy DaniseEditorByAmy DaniseEditor بهترین برنامه های بیمه مسافرتی Covid-19ByAmy DaniseEditor یک مطالعه نشان داد که شیوع آنتی بادی های آنفولانزا – اندازه گیری عفونت های گذشته – در مرغان خندان (Leucophaeus atricilla) از 25% تا 7% متغیر است. در برخی نقاط، شیوع آنفلوآنزا در پرندگان وحشی به 50 درصد می رسد.
مرغ های خندان، Larus atricilla، تنها یکی از گونه های پرندگان آبی هستند که حامل آنفولانزای پرندگان هستند … [+] (عکس از تیم گراهام/گتی ایماژ)
تیم گراهام/گتی ایماژ بیشتر این آنفولانزا به عنوان آنفلوانزای پرندگان کم بیماری زا (LPAI) شناخته می شود. LPAI برخلاف آنفولانزای پرندگان با بیماری زایی بالا (HPAI) به ندرت باعث بیماری علامتی می شود. در حالی که LPAI تقریباً همیشه وجود دارد، HPAI بیشتر اپیزودیک است و مستعد شیوع چشمگیر است.
ویروس های HPAI مانند LPAI توسط پرندگان وحشی حمل می شوند. اما بر خلاف LPAI، هنگامی که HPAI وارد طیور می شود، به سرعت از پرنده ای به پرنده دیگر گسترش می یابد و باعث شیوع بیماری می شود که می تواند برای گله های تجاری ویرانگر باشد.
شیوع آنفولانزای پرندگان بسیار بیماری زا در آمریکای شمالی در حال حاضر در میانه بزرگترین شیوع HPAI از سال 2014 تا 2015 قرار گرفته است، زمانی که تقریباً 7 میلیون بوقلمون و 43 میلیون مرغ در اثر بیماری یا “کاهش جمعیت” تلف شدند، یک سیاست USDA و استراتژی مهار که نیاز به معدوم سازی دارد. همه پرندگان در محل آسیب دیده شیوع بیماری 2014-2015 تخمین زده می شود که 879 میلیون دلار هزینه عمومی برای مالیات دهندگان به همراه داشته باشد، رقمی که شامل هزینه های جبران نشده به تولیدکنندگان نمی شود و شیوع HPAI 2014-2015 را به پرهزینه ترین حادثه بهداشت حیوانات در تاریخ ایالات متحده تبدیل می کند.
اکنون، به نظر می رسد شیوع فعلی آماده است تا از این ارقام فراتر رود. طبق گزارش CDC، تا 22 نوامبر 2022، در مجموع 50،461،200 پرنده تحت تاثیر قرار گرفته اند – که کم و بیش با مجموع 2014-2015 مرتبط است. اگرچه شیوع این بیماری در حال کاهش است (به نظر می رسد در سپتامبر و اکتبر به اوج خود رسیده است)، گله های آلوده بیشتری تقریباً هر روز شناسایی می شوند.
تصویری از داشبورد USDA که بزرگی شیوع HPAI در سال 2022 در ایالات متحده را نشان می دهد.
وزارت کشاورزی آمریکا گزارش آنفولانزای پرندگان در ایالات متحده از فلوریدا تا واشنگتن و کالیفرنیا تا مین را در بر می گیرد. تنها در ایالت های آلاباما، هاوایی، لوئیزیانا و ویرجینیای غربی هیچ عفونتی گزارش نشده است. مکان هایی که پرندگان آلوده در آن یافت شده اند عبارتند از حیاط خلوت، باغ وحش های حیوانات خانگی، تأسیسات تولید پرندگان شکار، و مزارع پرورش دهندگان تجاری بوقلمون، اردک و مرغ.
شهرستان‌هایی که در طی شیوع ویروس آنفولانزای پرندگان در آمریکای شمالی در سال 2022 در گله‌های تجاری آلوده بودند.
مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری های ایالات متحده. (دسترسی در 23 نوامبر 2022). تاکنون تنها یک مورد در یک انسان گزارش شده است. این در فردی بود که در حال معالجه پرندگانی بود که در آن زمان تصور می‌شد آلوده هستند. اگرچه CDC خطر را برای عموم مردم کم می‌داند، مقامات دولتی با این وجود از مردمی که در حیاط خانه‌های خود مرغ پرورش می‌دهند می‌خواهند اقدامات احتیاطی مانند استفاده از دستکش و ماسک صورت یا دستگاه تنفس در هنگام دست زدن به پرندگان، شستن دست‌های خود پس از دست زدن به پرندگان و اجتناب از آنها را رعایت کنند. تماس مستقیم با لباس یا مواد دیگری که ممکن است با بزاق حیوانات، مخاط، مدفوع آلوده شده باشند.
اقدامات احتیاطی CDC برای افرادی که جوجه های حیاط خلوت پرورش می دهند.
مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری های ایالات متحده. یک رویکرد بهداشتی واحد برای آنفولانزا
همه اینها یادآور این است که سلامت انسان و سلامت حیوانات به هم مرتبط هستند. زئونوزها پاتوژن های حیوانات هستند که به انسان منتقل می شوند و شواهدی وجود دارد که نشان می دهد تعداد زئونوزها در حال افزایش است. در سال 2020، برنامه محیط زیست سازمان ملل متحد گزارشی منتشر کرد و هشدار داد که رویدادهای بیشتری مانند همه‌گیری کووید-19 در انتظار است، مگر اینکه به زودی اقداماتی برای کاهش سرایت پاتوژن‌های حیوانی به افراد انجام شود. این ایده One Health است که قبلاً در مورد آن نوشته ام. جمعیت انسانی ما و سایر گونه هایی که ما با آنها سیاره مشترک داریم، عمیقاً در ارتباط هستند. سرنوشت ما با هم بالا می رود و سقوط می کند. قیمت بالای بوقلمون های تعطیلات در حال حاضر یادآور این واقعیت است.
من را در توییتر یا لینکدین دنبال کنید. وب سایت من را بررسی کنید. جان دریک من یک دانشمند هستم. من در دانشگاه جورجیا کار می کنم که در آنجا استاد دانشکده اکولوژی Odum و مدیر مرکز اکولوژی بیماری های عفونی هستم. من در کودکی عاشق طبیعت و در جوانی عاشق زیست شناسی نظری شدم. تحقیق من از ریاضیات، آمار، مدل‌های کامپیوتری و آزمایش‌ها برای درک پویایی جمعیت‌های بیولوژیکی استفاده می‌کند. من به ویژه به نقاط اوج زیست محیطی، اکولوژی بیماری های عفونی در حال ظهور و انقراض علاقه مند هستم. هدف من انجام علمی است که برای مردم، مکان‌ها و سیاره زمین اهمیت دارد.”>

* استانداردهای تحریریه چاپ
* چاپ مجدد و مجوزها

توسط visitmag