سئو سایت

نتایج نظرسنجی CMO در آگوست 2018 نشان می‌دهد که بازاریابان هزینه‌های دیجیتال را پیش‌تر هزینه می‌کنند. در عین حال، نگرانی‌ها در مورد حفظ حریم خصوصی و وضعیت قابلیت‌های بازاریابی دیجیتال با تاخیر مواجه می‌شوند.

شاتر استاک

بیایید با هزینه شروع کنیم. انتظار می‌رود هزینه‌های بازاریابی دیجیتال در سال آینده 12.3 درصد افزایش یابد و بودجه بازاریابی که در حال حاضر 44 درصد دیجیتال است، در پنج سال آینده به 54 درصد دیجیتال برسد. مطابق با این، هزینه‌ها در رسانه‌های اجتماعی در سال گذشته نسبت به هر دوره ۱۲ ماهه از زمان شروع نظرسنجی به شدت افزایش یافته است. شرکت ها در حال حاضر 13.8 درصد از بودجه بازاریابی خود را در شبکه های اجتماعی صرف می کنند که 4 درصد بیشتر از یک سال قبل است. انتظار می رود این میزان در سال آینده به 16.3 درصد و در پنج سال به 22.9 درصد – تقریباً یک چهارم بودجه بازاریابی – افزایش یابد. این نظرسنجی همچنین نشان داد که بازاریابی تلفن همراه 9.4 درصد از بودجه بازاریابی را تشکیل می دهد که انتظار می رود این سهم در سه سال آینده دو برابر شود. نسبتی که در حال حاضر برای تلفن همراه خرج می شود از فوریه 2017 بیش از دو برابر شده است.

درصد بودجه های بازاریابی که برای شبکه های اجتماعی و موبایل خرج می شود
نظرسنجی CMO
حالا به عقب ماندگی ها. شصت و دو درصد از رهبران بازاریابی گزارش کردند که استفاده از داده‌های مشتریان آنلاین در شرکت‌هایشان در دو سال گذشته افزایش یافته است و 70 درصد گفتند که انتظار دارند در دو سال آینده از داده‌های آنلاین بیشتری استفاده کنند. این اعداد برای استفاده از داده های مشتری از گردآورنده های شخص ثالث کمتر است، به طوری که تنها 31.3 درصد از بازاریابان افزایش را در دو سال گذشته گزارش کرده اند و انتظار می رود در دو سال آینده کاهش جزئی به 29.7 درصد برسد.

آیا استفاده شرکت شما از داده های آنلاین یا شخص ثالث تغییر کرده است؟
نظرسنجی CMO
در میان تمام نگرانی‌هایی که در مورد استفاده از داده‌های مشتری از سوی گردآورنده‌های شخص ثالث وجود دارد، به نظر می‌رسد شرکت‌ها در حال ایجاد تغییراتی در روش استفاده از داده‌های مشتری هستند. در عین حال، نگرانی‌های مربوط به حفظ حریم خصوصی به اندازه‌ای که باید به چشم نمی‌آیند و تنها 10 درصد از شرکت‌ها در مورد استفاده از داده‌های مشتریان آنلاین یا شخص ثالث «بسیار نگران» هستند. با نگاه دقیق‌تر به این سوال، از رهبران بازاریابی خواستیم تا میزان نگرانی آنها در مورد استفاده شرکت‌هایشان از داده‌های مشتری آنلاین یا شخص ثالث را گزارش دهند که 1=اصلاً نگران نیستند و 7=بسیار نگران هستند. میانگین پاسخ در هر دو مورد زیر نقطه میانی بود که به طور متوسط ​​نشان دهنده سطوح نگرانی کمتر از متوسط ​​بود. باید ببینیم چگونه این کار انجام می‌شود، اما من فکر می‌کنم فرصتی برای بازاریابان وجود دارد که نگرانی‌های مشتری در مورد حفظ حریم خصوصی را به مزیت رقابتی تبدیل کنند و در مقابل مقرراتی قرار بگیرند که ممکن است در نهایت در ایالات متحده معرفی شوند. ایجاد مزیت از داده‌های جمع‌آوری‌شده از مشتریان آنلاین در حالی که نگرانی‌های مربوط به حفظ حریم خصوصی را دنبال می‌کنند باید در کانون توجه بازاریابان قرار بگیرند. در اینجا فضایی برای نوآوری وجود دارد و شاید این باید اولویت بازاریابان قابلیت های دیجیتال باشد.

نگرانی بازاریاب استفاده از داده های آنلاین یا شخص ثالث باعث ایجاد نگرانی در مورد حریم خصوصی می شود
نظرسنجی CMO
حوزه دیگری که در پرتو هزینه‌های بازاریابی دیجیتال عقب است، رتبه‌بندی قابلیت‌های بازاریابی دیجیتال است که در مقیاس ۷ امتیازی فقط بالاتر از حد متوسط ​​است که ۷=عالی و ۱=ضعیف است. شرکت‌های B2C توانایی‌های بازاریابی دیجیتال خود را به طور قابل‌توجهی بالاتر از شرکت‌های B2B می‌دهند، همانطور که شرکت‌هایی که فروش بیشتری را از اینترنت تولید می‌کنند. ما قابلیت‌ها را در تمام حوزه‌های استراتژیک اصلی، از جمله توسعه، اجرا، و سنجش موفقیت استراتژی‌های بازاریابی دیجیتال، اتصال استراتژی‌های بازاریابی و بازاریابی دیجیتال، یادگیری در مورد اینکه چه چیزی برای استراتژی‌های بازاریابی دیجیتال مؤثر است و چه چیزی کار نمی‌کند، و مدیریت شرکای بازاریابی دیجیتال خارجی می‌سنجیم. و آژانس ها

قدرت توانایی های شرکت در فعالیت های بازاریابی دیجیتال (1=ضعیف، 7=عالی)
نظرسنجی CMO
نتایج نظرسنجی با نشان دادن این که اگرچه شرکت‌ها بیشتر روی شبکه‌های اجتماعی و موبایل هزینه می‌کنند، این تاخیر را نشان می‌دهد، اما هیچ افزایشی در مشارکت این هزینه‌ها در عملکرد شرکت وجود ندارد. زمان ساخت یک موتور پایدار برای تبدیل سرمایه گذاری های دیجیتال به عملکرد نهایی دیجیتال فرا رسیده است. در حال حاضر، تقریباً 60٪ از رهبران بازاریابی گزارش می دهند که با آموزش یا استخدام کارکنان جدید با این مهارت ها، توانایی های بازاریابی را به تنهایی ایجاد می کنند، در حالی که تنها 38٪ در نوعی از شراکت با آژانس ها، مشاوره ها یا شرکت ها در زنجیره ارزش خود شرکت می کنند. فقط 2٪ شرکت های دیگر را برای کمک به یادگیری آنها خریداری می کنند. اگر استراتژی فعلی «ساخت» به زودی نتیجه ندهد، ممکن است زمان آن رسیده باشد که این استراتژی‌های کسب دانش را تغییر دهیم!
CMO Survey® که هر دو سال یک بار انجام می‌شود، توسط انجمن بازاریابی آمریکا، دیلویت و دانشکده تجارت فوکوا دانشگاه دوک حمایت می‌شود. این طولانی ترین نظرسنجی در نوع خود است.
برای شرکت در نظرسنجی CMO اینجا را کلیک کنید.
من را در توییتر یا لینکدین دنبال کنید. وب سایت من را بررسی کنید. کریستین مورمن بنیانگذار و مدیر نظرسنجی CMO هستم که نظرات بازاریابان برتر را به منظور پیش‌بینی آینده بازارها، پیگیری تعالی بازار و بهبود ارزش بازاریابی برای شرکت‌ها و جامعه از سال 2008 جمع‌آوری و منتشر می‌کند. همچنین نویسنده همکار کتاب “استراتژی از بیرون: سود از ارزش مشتری” جایزه کتاب بری در سال 2011 را برای بهترین کتاب در زمینه بازاریابی و سرپرستی سردبیر مجله بازاریابی”>

* استانداردهای تحریریه چاپ
* چاپ مجدد و مجوزها

توسط visitmag