به گزارش تجارت‌نیوز، شرکت فونیکس به عنوان یکی از شرکت‌های زیرمجموعه مدیران خودرو تیر ماه سال جاری از تیگو 8 پرو پلاگین هیبرید یا تیگو 8 پرو e پلاس رونمایی کرد. این کراس‌اوور از لحاظ مشخصات فنی قابل رقابت با خودروهای هیبرید جهانی بوده و با توسعه زیرساخت خودروهای برقی در داخل کشور، می‌تواند یکی از خودروهای با ارزش خرید بالا باشد. روز پنج‌شنبه، 7 دی 1402، اولین سری این محصول به تعداد 21 دستگاه طی مراسمی در هتل المپیک تحویل خریداران شد.

مشخصات فنی

تیگو 8 پرو e پلاس از دو موتور برقی و یک موتور بنزینی بهره می‌برد. ترکیب این سه موتور می‌تواند حداکثر 326 اسب‌بخار قدرت و 510 نیوتن‌متر گشتاور تولید کند. قدرت تولیدی این سه پیشرانه از طریق گیربکس DHT به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود.

GpYMbXPxppIi

کراس‌اوور مونتاژی فونیکس با وجود اصالت چینی، از استاندارد شارژ اتحادیه اروپا استفاده می‌کند. تیگو 8 پرو پلاگین هیبرید 9 حالت مختلف برای ترکیب سه پیشرانه دارد و به تشخیص سیستم هیبرید خودرو، هر کدام از پیشرانه‌ها را وارد مدار یا از مدار خارج می‌کند. حالت‌های رانندگی اکو، نرمال و اسپرت هم می‌تواند نیاز راننده را در شرایط جاده‌ای برطرف سازد.

طراحی ظاهری

همان‌طور که از نام تیگو 8 پرو e پلاس پیداست، بر اساس مدل قبلی تیگو 8 پرو توسعه یافته است. بنابراین، تقریباً در تمامی موارد با نسخه بنزینی خود مشابه است.

با این حال، جزئیات این دو خودروی کراس‌اوور کمی تفاوت دارد. به عنوان مثال، برای شارژ باتری‌ها، یک درگاه شارژ در گل‌گیر جلوی سمت راننده تعبیه شده و در عقب خودرو، علاوه‌ بر نشان تیگو 8 پرو، نوشته e پلاس نیز دیده می‌شود.

همچنین طراحی و اندازه رینگ‌ها در مقایسه با مدل بنزینی تیگو 8 پرو تغییری نکرده و این مدل پلاگین هیبریدی از همان رینگ‌های آلیاژی 18 اینچی بهره می‌برد.

ابعاد تیگو 8 پرو e پلاس دقیقاً مانند نسخه بنزینی است، اما به دلیل وزن بیشتر باتری‌های تعبیه‌شده زیر خودرو، وزن خالص نسخه هیبریدی حدود 200 کیلوگرم افزایش یافته است. این باتری‌ها در کف خودرو قرار دارند که هم مزایا و هم معایبی دارد. بزرگ‌ترین مزیت آن، اشغال نکردن فضای صندوق عقب توسط باتری‌ها و داشتن مرکز ثقل پایین است که به هندلینگ خودرو کمک می‌کند. با این حال، باتری‌ها کمی پایین‌تر از کف خودرو قرار گرفته‌اند و در صورت برخورد، احتمال انفجار یا آتش‌سوزی وجود دارد.

طراحی داخلی

فضای داخلی نسخه e پلاس تقریباً مشابه نسخه بنزینی است. تنها تفاوت مشهود، وجود دو حالت Ev و Hev در کنار تنظیمات حالت رانندگی است.

داخل تیگو 8 پرو پلاگین هیبرید

صفحه نمایش مرکزی داشبورد به همراه صفحه دیجیتال پشت آمپر به صورت یکپارچه طراحی شده‌اند و هر کدام 12.3 اینچ اندازه دارند. علاوه بر این، در هر دو ستون جلو، اسپیکرهایی با برند سونی تعبیه شده‌اند.

آپشن‌ها و امکانات رفاهی

محصولات تیگو 8 پرو و پرومکس تحت برند فونیکس توسط شرکت مدیران خودرو عرضه می‌شوند که به‌عنوان برند لوکس این شرکت شناخته می‌شوند. بنابراین، انتظار می‌رود که این محصولات دارای آپشن‌ها و امکانات رفاهی بالایی باشند.

تیگو 8 پرو e پلاس از امکاناتی نظیر کروزکنترل تطبیقی، شش عدد ایربگ، کنترل کشش و پایداری، کنترل حرکت در سربالایی و سرازیری، دوربین 360 درجه، سنسورهای پارک جلو و عقب، سنسورهای نور و باران، رادار نقطه کور، رادار هشدار تغییر لاین، رادار هشدار برخورد از جلو، رادار بین خطوط، چراغ چرخشی، نورپردازی داخلی، گرم‌کن فرمان، گرم‌کن صندلی‌های جلو و عقب، سردکن صندلی‌های جلو، کول باکس، شارژر وایرلس، سقف پاناروما با پرده برقی، ورود و استارت بدون کلید بهره می‌برد.

به دلیل نوع طراحی خودرو، امکان قرارگیری چرخ زاپاس در آن وجود نداشت و شرکت سازنده علاوه‌بر قرار دادن اقلامی همانند شارژر دیواری وال‌باکس و شارژر پرتابل (همراه) در خودرو، ، پمپ باد و کیت پنچرگیری را تحویل مشتریان می‌دهد. در نتیجه، تیگو 8 پرو پلاگین هیبرید در بخش امکانات رفاهی به عنوان یک خودروی کاملاً آپشنال شناخته می‌شود.

قیمت تیگو 8 پرو پلاگین هیبرید

محصول جدید فونیکس اخیراً وارد بازار شده و علاوه‌بر قیمت درب کارخانه، نرخ فروش آن در بازار نیز تعیین شده است. تیگو 8 پرو پلاگین هیبرید دو میلیارد و 650 میلیون تومان از درب کارخانه به فروش می‌رسد و در بازار حدود دو میلیارد و 764 میلیون تومان معامله می‌شود.

برای مطالعه بیشتر صفحه اخبار خودرو تجارت‌نیوز را دنبال کنید.

source

توسط visitmag.ir