یکی از بهترین ترکیباتی که می توانید از آن برای انواع پوست ها از خشک و چرب گرفته تا مختلط و حساس در قالب محصولات مراقبت از پوست مختلف استفاده کنید، ویتامین سی می باشد. در واقع به دلیل خواص بی نظیر ویتامین سی برای پوست و صورت و البته انواع پوست و صورت، هر محصول مراقبتی که فکرش را بکنید با آن ساخته شده و البته از آن در محصولات مختلفی نیز استفاده شده است. در این مقاله می خواهیم دلایلی را توضیح دهید که استفاده از کرم ویتامین سی برای پوست چرب را مناسب ساخته است. با ما همراه باشید.

در واقع باید بدانید که به دلیل خواصی نظیر : ابرسانی، روشن کنندگی، محافظت از پوست و البته ضد باکتریایی و ضد میکروبی ویتامین سی و توانایی که این ویتامین در کاهش جوش های صورت، تولید سبوم و مبارزه با باکتری ها دارد، هر فردی که دارای پوست چرب است، باید استفاده از محصولات مراقبت از پوست حاوی ویتامین سی را در روتین مراقبتی خود بگنجاند.

کرم ویتامین سی چیست ؟

در واقع کرم های ساخته شده از ویتامین سی انواع مختلفی دارند، به نحو گوناگونی ساخته می شوند و می توانند خواص متفاوتی نیز داشته باشند. اما همه آنها در خواص ویتامین سی مشترک هستند. کرمی که در این صفحه ما مد نظر قرار داده و خواص و دلایل استفاده از کرم ویتامین سی برای پوست چرب را از روی آن طرح نموده ایم، کرم ویتامین سی بیوآکوا، به عنوان یکی از محصولات مراقبتی پر فروش می باشد.

کرم ویتامین سی چگونه برای پوست چرب مناسب خواهد بود ؟

در واقع هر نوع پوستی معایب و مزایای خود را دارد و پوست های خشک و پوست های چرب نیز اینگونه می باشند. با این حال، پوست های چرب، همیشه از انواع خشک دیرتر پیر و چروکیده و خشک و دهیدراته می شوند و مشکلی که دارند این است که احتمال جوش زد نآنها بسیار بیشتر است، معمولا منافذ پوستیشان سبوم زیادی تولید می کنند و سریعتر بسته و باز و بزرگ می شوند. اینجاست که استفاده از کرم ویتامین سی برای پوست چرب شما مفید خواهد بود.

1 – پوست چرب را آبرسانی و هیدراته می کند

افسانه ای که باعث از بین رفتن و چروکیده شدن سریع پوست های چرب خواهد شد این است که بسیاری از خانم ها بر این باورند که اگر پوست چرب داشته باشند، به آبرسان احتیجا ندارند. این در حالی است که سلول های پوستی افراد دارای پوست چرب ینز باید آبرسانی شوند و یکی از بهترین آبرسانی هایی که بدون مسدود کردن منافذ پوستی به آبرسانی به سلول ها می پردازد، ویتامین سی می باشد.

2 – بهترین مرطوب کننده برای پوست چرب است.

همانند آبرسان ها، پوست های چرب به مرطوب کننده نیز احتیاج دارند، در واقع یک کرم مرطوب کننده با قابلیت عدم مسدود سازی منافذ برای استفاده بعد از فوم شستشو و سرم های پوست چرب و یا د جوش، می تواند از آسیب دیدن لایه اپیدرم و حساس شدن پوست جلوگیری کند. به همین دلیل است که پوست های چرب نیز بعد از استفاده از محصولات مراقبتی به استفاده از مرطوب کننده نیز نیاز دارند و بهترین کرم مرطوب کننده برای پوست چرب، این کرم ویتامین سی می باشد.

3 – باعث درمان زخم های بعد از جوش و جای جوش ها می شود.

یکی از مشکلاتی که پوست ها چرب دارند و البته بزرگترین مشکلشان نیز می باشد، بروز جوش های پوستی و بعد از آن زخم و لکه های ناشی از جوش می باشد. ویتامین سی و کرم ساخته شده از آن به این دلیل برای پوست چرب و جوش دار مناسب می باشد، چراکه ویتامین سی هم خاصیت ضد میکروبی دارد و هم به دلیل اسیدی بودن از فعالیت باکتری های جوش ساز جلوگیری می کند. علاوه بر این به دلیل کمکی که به افزایش گردش سلولی و تولید سلول های جدید پوستی می کند، از مسدود شدن منافذ نیز جلوگیری خواهد کرد.

اما دلیل دیگری که از بروز لکه های ناشی از جای جوش و زخم های آن جلوگیری می کند، این است که ویتامین سی هم ضد تولید ملانین است و این را می توانید در مقاله کرم ویتامین سی برای لک صورت مطالعه کنید و هم کلاژن ساز است و باعث ترمیم شدن بافت های آسیب دیده می شود. و استفاده از کرم ویتامین سی برای پوست های چرب و جوش دار، اینگونه جای جوش ها را درمان کرده و از بروز دوباره جوش جلوگیری می کند.

4 – از بروز نشانه های پیری جلوگیری می کند

با وجود اینکه پوست های چرب، همیشه از خشک شدن، پوسته پوسته شدن، بروز خطوط ریز و چروک شدن، بیشتر در امان هستند، اما باز احتمال بروز چین و چروک بر روی آنها فراهم است و از جمله بهترین محصولات جوان ساز برای پوست، استفاده از کرم ویتامین سی، به ویژه برای پوست های چرب می باشد. تولید کلاژن، تسریع فرآیند بازسازی سلولی، کاهش تولید ملانین و بدین ترتیب روشن کردن پوست، همبند سازی بافت های سلولی و ترمیم بافت های سیب دیده، باعث می شود که پوست شما، صاف و جوان تر به نظر برسد و بدین ترتیب از بروز نشانه های پیری جلوگیری شود.

5 – از آسیب رادیکال های آزاد جلوگیری می کند.

یکی از عناصری که از آن در ساخت کرم ضد آفتاب استفاده می شود، به دلیل خواص آنتی اکسیدانی که قدرت محصول در محافظت از پوست در برابر رادیکال های آزاد را افزایش می دهد ویتامین سی است. ّله درست است، این خاصیت باعث می شود که استفاده از کرم ویتامین سی برای پوست های چرب نیز باعث تقویت سلول های پوستی و افزایش مقاومت آنها در برابر رادیکال های آزاد خواهد شد.

6 – کرم ویتامین سی رون پوست چرب را روشن می کند

و اما آخرین خاصیت و ویژگی استفاده از کرم ویتامین سی برای پوست چرب است است که در واقع به دلیل خاصیت فوق العاده این ویتامین سی در کاهش تولید ملانین ها در نقاط مختلف پوست، کرم حاوی ان، باعث می شود که پوست روشن تر شده، لکه های آن از بین رفته و بدین ترتیب رنگ پوست کاملا یکدست باشد.

بهترین کرم ویتامین سی برای پوست چرب

هر چند در مقاله این دیگر در بخش وبلاگ فروشگاه، بهترین کرم ویتامین سی خارجی را معرفی کرده ایم، اما اگر بخواهیم به صورت دقیق، به شما نمونه ای از آن برای پوست چرب را معرفی کنیم، باید بگوییم که کرم ویتامین سی بیوآکوا، به دلیل خالص بودن، بدون ترکیبات شیمیایی بودن، اورجینال بودن و همچنین قیمت مناسب بودن، بهترین نمونه برای پوست های چرب خواهد بود.

source

توسط