یائسگی یک مرحله طبیعی در زندگی زنان است که به همراه تغییرات فیزیولوژیک و هورمونی همراه است. در این دوران، مصرف قرص‌ها، ویتامین‌ها و گیاهان دارویی می‌تواند نقش مهمی در بهبود علائم مربوط به یائسگی داشته باشد. قرص‌ یائسگی می‌توانند به تنظیم سطح هورمون‌ها کمک کنند و علائم ناخوشایند مانند گرگرفتگی،تعریق شبانه، خشکی واژن شود. کمک گرفتن از بهترین ویتامین‌ها و مولتی ویتامین ها برای کاهش عوارض یائسگی همچون قرص منو اورت کلسیم پلاس یوروویتال و قرص ایزومکس و پریمنتا نوتراکس نقش مهمی در حفظ سلامتی عمومی بدن و تقویت استخوان‌ها و بهبود حال روحی دارد. همچنین، گیاهان دارویی مانند جنسینگ و سویا خواص ضد افسردگی، ضد اضطراب دارند و بهبود علائم یائسگی را تسریع می‌کنند.شما می توانید با دریافت مشاوره رایگان از متخصصین داروخانه آنلاین ویتامین کده بهترین مکمل های بانوان و یائسگی را با بهترین قیمت و ضمانت اصالت محصول خریداری نمایید.

جدول بهترین ویتامین‌ها، مکمل‌ها ، داروهای گیاهی یائسگی

لیست بهترین ویتامین‌ها لیست مولتی ویتامین‌ها و مکمل ها لیست گیاهان دارویی
ویتامین E – کاهش شدت گرگرفتگی قرص منو اورت کلسیم پلاس یوروویتال (تنظیم هورمون های بدن در دوران یائسگی) سویا و آویشن
ویتامین D – سلامت استخوان قرص ایزومکس (بهبود گرگرفتگی و علائم یائسگی) جنسینگ
امگا3 – سلامت قلب و مغز قرص منو اورت یوروویتال (کاهش علائم یائسگی و پیشگیری از پوکی استخوان) کوهوش سیاه
ویتامین های B کمپلکس – بهبود خلق و خو کپسول پریمنتا نوتراکس (بهبود علائم یائسگی) شبدر قرمز و ریشه ماکا

بهترین ویتامین ها برای یائسگی بانوان


 

توجه به این نکته ضروری است که یائسگی یک فرآیند طبیعی است که با مصرف قرص های ویتامین به تنهایی نمی توان از آن جلوگیری کرد یا آن را به تاخیر انداخت. با این حال، برخی ویتامین ها و مواد معدنی نقش مهمی در حمایت از سلامت و تندرستی کلی در دوران یائسگی دارند.اما به طور یقین قرصی جهت پیشگیری از بروز یائسگی و به تعویق انداختن آن وجود ندارد و تنها با مصرف برخی ویتامین ها و رعایت رژیم غذایی صحیح می توا عوارض یائسگی را کنترل و کاهش داد.

امگا 3

اسیدهای چرب امگا 3 چربی‌های ضروری هستند که فواید سلامتی مختلفی از جمله کاهش التهاب و حمایت از سلامت قلب دارند. برای زنان یائسه، قرص امگا 3 می توانند به کاهش درد و سفتی مفاصل کمک کنند، سلامت پوست را تقویت کنند و از عملکرد شناختی حمایت کنند. ماهی های چرب مانند سالمون و ساردین، دانه کتان، دانه چیا و گردو منابع غذایی بسیار خوبی از اسیدهای چرب امگا 3 هستند. در ادامه مطلبی به نقل از سایت

menopausecentre.com.au

آیا امگا 3 برای یائسگی مفید است؟
امگا 3 به دلیل خواص فوق العاده ای که دارد می تواند به زنان در دوران یائسگی کمک زیادی کند. این به درمان طیف وسیعی از علائم یائسگی کمک می کند، مانند: هیپرتری گلیسیریدمی – زنان یائسه ممکن است غلظت تری گلیسیرید بالاتری نسبت به زنان یائسه داشته باشند و آنها را در معرض خطر ابتلا به بیماری عروق کرونر قلب قرار دهد.

ویتامین E

ویتامین E یک آنتی اکسیدان قوی است که به دلیل پتانسیل خود برای کاهش علائم یائسگی یکی از موثرترین ویتامین های بهبود یائسگی شناخته می‌شود. مصرف قرص ویتامین E کاهش دفعات و شدت گرگرفتگی و تعریق شبانه کمک کند. علاوه بر این، ویتامین E می تواند پوستی سالم را تقویت کند و خشکی واژن را که یک مشکل رایج در دوران یائسگی است، از بین ببرد. غذاهای غنی از ویتامین E مانند آجیل، دانه ها، اسفناج و غلات غنی شده را در رژیم غذایی خود بگنجانید.

ویتامین D

ویتامین D نقش مهمی در حفظ سلامت استخوان و تقویت سیستم ایمنی دارد. در دوران یائسگی، خطر پوکی استخوان و شکستگی استخوان افزایش می یابد. سطوح کافی ویتامین D می تواند به جلوگیری از تحلیل استخوان و افزایش جذب کلسیم کمک کند و در نتیجه خطر شکستگی را کاهش دهد. منابع طبیعی ویتامین D عبارتند از قرار گرفتن در معرض نور خورشید، ماهی های چرب، محصولات لبنی غنی شده و زرده تخم مرغ. با این حال، ممکن است نیاز به مکمل و  قرص ویتامین D باشد.

 ویتامین B کمپلکس

ویتامین های B، از جمله B6، B12 و اسید فولیک (B9)،  تأثیر مثبتی بر علائم یائسگی دارند. ویتامین B6 می تواند به تنظیم خلق و خو و کاهش نوسانات خلقی و تحریک پذیری کمک کند. ویتامین B12 از متابولیسم انرژی پشتیبانی می کند و با خستگی که یک شکایت رایج در دوران یائسگی است، مقابله می کند. قرص اسید فولیک برای سلامت قلب و عروق مهم است و ممکن است به کاهش خطر بیماری قلبی کمک کند، که می تواند پس از یائسگی افزایش یابد. از غذاهایی مانند غلات کامل، سبزیجات سبز برگ، گوشت بدون چربی و غلات غنی شده استفاده کنید تا ویتامین های B را به طور طبیعی دریافت کنید.

منیزیم

منیزیم یک ماده معدنی است که در بسیاری از عملکردهای بدن از جمله آرامش عضلانی، تنظیم خلق و خو و کیفیت خواب نقش حیاتی دارد. در دوران یائسگی، منیزیم می تواند به کاهش گرفتگی عضلات، کاهش نوسانات خلقی و اضطراب و بهبود اختلالات خواب کمک کند. غذاهای غنی از منیزیم عبارتند از آجیل، دانه ها، حبوبات و سبزیجات سبز برگ. اگر برای تامین نیازهای منیزیم خود به تنهایی از طریق رژیم غذایی تلاش می کنید، مصرف قرص منیزیم  را هم در برنامه غذایی خود قرار دهید .

بهترین مولتی ویتامین و مکمل دارویی برای یائسگی و کاهش عوارض

بهترین مولتی ویتامین و مکمل دارویی برای یائسگی و کاهش عوارض


اغلب بانوان در سنین قبل از یائسگی به دنبال ویتامین ها و قرص هایی جهت به تاخیر انداختن آغاز یائسگی و کنترل عوارض آن هستند.در این بخش به معرفی و مقایسه مکمل های مفید برای یائسگی و کاهش عوارض آن می پردازیم :

1- قرص منو اورت پلاس کلسیم یوروویتال

قرص منو اورت کلسیم پلاس یوروویتال (Eurhovital Meno Avert Calcium Plus) مکمل ویژه بانوان در سنین بالا و دوران یائسگی می باشد. این مکمل با داشتن انواع ویتامین ها و مواد معدنی و ایزوفلاون های سویا و ترکیبات گیاهی سبب افزایش انرژی بانوان، حفظ سلامت استخوان ها، کاهش علائم یائسگی و تقویت سیستم ایمنی می شود.

خرید قرص منو اورت پلاس کلسیم از داروخانه آنلاین ویتامین کده با تخفیف %

قیمت و خرید قرص منو اورت کلسیم پلاس یوروویتال 45 عدد


2- قرص ایزومکس

قرص یائسگی ایزومکس (Vitabiotics Isomax) با داشتن سویا ، کلسیم،منیزیم و ویتامین D در کاهش علائم و عوارض یائسگی و جلوگیری از پوکی استخوان دروان یائسگی اثرات درمانی مثبتی دارد.مصرف سویا به کاهش دفعات و شدت گرگرفتگی و تعریق شبانه کمک می‌کند.

خرید قرص ایزومکس از داروخانه آنلاین ویتامین کده با تخفیف %

3- قرص منو اوت یورویتال

قرص منو اورت (Meno Avert ) مکمل مخصوص بانوان، که برای کمک به زنان در کاهش علائم یائسگی تولید شده است. این مکمل حاوی ترکیبی منحصر به فرد از مواد طبیعی است که  از تعادل هورمونی حمایت کرده و شدت علائم یائسگی را کاهش می دهد.این مکمل علاوه بر کلسیم و ویتامین دی که عناصر اصلی در حفظ سلامت استخوانها هستند ، دارای ترکیباتی همچون اینولین و ایزوفلاون‌های سویا نیز هستند.

خرید قرص منو اورت یوروویتال از داروخانه آنلاین ویتامین کده با تخفیف%

4- کپسول پریمنتا نوتراکس

پریمنتا نوتراکس، با ترکیبی منحصر به فرد از گیاهان طبیعی، در کمک به تعادل هورمونی و بهبود علائم قاعدگی و یائسگی بانوان نقش بسزایی ایفا می‌نماید.ین فرآورده برای تسهیل تعادل هورمونی در بانوان بسیار موثر است. این محصول با تنظیم سیکل نامنظم قاعدگی، بهبود علائم پیش از قاعدگی و کمک به علائم یائسگی در بانوان فواید بسیاری دارد.

خرید قرص کپسول پریمنتا نوتراکس از داروخانه آنلاین ویتامین کده با تخفیف%

بهترین داروی گیاهی یائسگی

بهترین داروی گیاهی یائسگی


 

 

یائسگی یک مرحله طبیعی در زندگی یک زن است که نشان دهنده پایان سالهای باروری اوست. با این حال، تغییرات هورمونی در طول این انتقال می تواند منجر به علائم ناراحت کننده مختلفی مانند گرگرفتگی، تعریق شبانه، تغییرات خلق و خو و خشکی واژن شود. در حالی که درمان جایگزینی هورمون (HRT) یک گزینه درمانی رایج است، برخی از زنان جایگزین های طبیعی را ترجیح می دهند.در این قسمت گیاهان دارویی موثر بر کاهش علائم یائسگی را مورد برسی قرار می دهیم :

1- جینسنگ

جینسنگ یکی از گیاهان دارویی محبوب است که در طب سنتی چین برای تقویت سیستم ایمنی، افزایش انرژی و حفظ سلامت استفاده می‌شود. این گیاه می‌تواند به تعادل هورمونی کمک کند و عوارض ناشی از کاهش استروژن را کاهش دهد. همچنین، جینسنگ ممکن است بهبود خواب، کاهش خستگی و افزایش تمرکز را نیز به ارمغان آورد.

2- سویا

سویا یک منبع غنی از فیتواستروژن‌ها است که به ساخته شدن استروژن طبیعی در بدن کمک می‌کند. مصرفسویا و محصولات مشتق شده از آن، مانند توفو و لبنیات سویا، می‌تواند به تعادل هورمونی کمک کند و عوارض یائسگی را کاهش دهد. مصرف مداوم سویا ممکن است باعث کاهش فراوانی همانوروزی، بهبود سلامت استخوان‌ها و کاهش ریسک بروز بیماری‌های قلبی و استخوانی در زنان یائسه شود

3- کوهوش سیاه

کوهوش سیاه یکی از شناخته شده ترین گیاهان برای تسکین علائم یائسگی است. قرن هاست که از آن برای کاهش گرگرفتگی، تعریق شبانه و تغییرات خلقی استفاده می شود. تحقیقات نشان می دهد که کوهوش سیاه با تعامل با گیرنده های استروژن به تعادل سطوح هورمونی کمک کند. با این حال، مهم است که قبل از استفاده از کوهوش سیاه با یک متخصص مشورت کنید، به خصوص اگر سابقه مشکلات کبدی دارید.

4- دمنوش آویشن

آویشن یک گیاه دارویی با خواص ضد التهابی و ضد اکسیدان است. مصرف دمنوش آویشن می‌تواند به کاهش عوارض یائسگی مانند خشکی واژن، افزایش وزن و افت تمرکز کمک کند. همچنین، آویشن ممکن است بهبود خواب و روانشناختی را تسهیل کند.

5- دونگ کوای

دونگ کوای که به نام «جینسینگ زنانه» نیز شناخته می‌شود، یک گیاه سنتی چینی است که قرن‌ها برای رفع علائم یائسگی استفاده می‌شود. حاوی ترکیباتی است که ممکن است به تنظیم سطح استروژن و تسکین گرگرفتگی، خشکی واژن و نوسانات خلقی کمک کند. Dong Quai اغلب در ترکیب با گیاهان دیگر برای حداکثر اثربخشی استفاده می شود. با این حال، افراد مبتلا به اختلالات خونریزی یا کسانی که داروهای رقیق کننده خون مصرف می کنند باید از مصرف آن اجتناب کنند.

6- شبدر قرمز

شبدر قرمز منبع غنی ایزوفلاون ها است که ترکیبات گیاهی با اثرات استروژن مانند هستند. این ایزوفلاون ها می توانند به کاهش گرگرفتگی، بهبود سلامت استخوان ها و کاهش خطر بیماری های قلبی عروقی در زنان یائسه کمک کنند. شبدر قرمز در اشکال مختلف از جمله چای، کپسول و عصاره موجود است. مانند هر مکمل گیاهی، توصیه می شود قبل از استفاده با یک ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی مشورت کنید.

7- ریشه ماکا

ریشه ماکا، گیاهی بومی کوه های آند، به عنوان یک درمان طبیعی برای علائم یائسگی محبوبیت پیدا کرده است. سرشار از ویتامین ها، مواد معدنی و ترکیبات گیاهی است که ممکن است از تعادل هورمونی حمایت کرده و گرگرفتگی، تعریق شبانه و نوسانات خلقی را کاهش دهد. ریشه ماکا معمولا به شکل پودر یا کپسول در دسترس است و به راحتی می توان آن را در برنامه روزانه خود گنجاند.

بهترین رژیم غذایی برای کاهش گرگرفتگی و تعریق شبانه


اولین نکته ای که باید بدانید ، مصرف بیش از حد کافئین و الکل می تواند علائمی مانند گرگرفتگی، تعریق شبانه را تشدید کند و الگوهای خواب را مختل کند. مصرف نوشیدنی های کافئین دار و الکل خود را محدود کنید و جایگزین های سالم تری مانند دمنوش های گیاهی، آب دم کرده یا گزینه های بدون کافئین را انتخاب کنید.

در دوران یائسگی، گنجاندن انواع غذاهای گیاهی در رژیم غذایی ضروری است. این غذاها سرشار از فیتواستروژن هستند که ترکیبات گیاهی هستند که شبیه استروژن در بدن هستند و به تعادل سطح هورمون کمک می کنند. منابعی مانند سویا، توفو، تمپه، بذر کتان، کنجد، حبوبات و غلات کامل را در وعده های غذایی خود بگنجانید.

گنجاندن چربی های سالم در رژیم غذایی برای تولید هورمون و سلامت کلی بسیار مهم است. منابعی مانند آووکادو، آجیل، دانه ها (چیا، کتان، کنجد) و روغن زیتون فوق بکر را انتخاب کنید. این چربی ها از سلامت مغز حمایت می کنند، پوست سالم را حفظ می کنند و به جذب مواد مغذی کمک می کنند.

جمع بندی

مصرف انواع قرص‌ها و ویتامین‌های یائسگی زنان یکی از بهترین روش‌ها جهت کنترل و بهبود علائم آزاردهنده یائسگی برای بانوان می‌باشد.در این مقاله به بررسی بهترین ویتامین ها و گیاهان دارویی مفید برای کاهش عوارض یائسگی پرداختیم.داروخانه آنلاین ویتامین کده بهترین مکمل های یائسگی را با بهترین قیمت و ب ارائه مشاوره پزشکی رایگان به بانوان محترم، در اختیار مشتریان خود قرار می دهد.

source

توسط