کلاس حضوری یوس
تورنتو، کانادا – 13 آوریل: دان چری، مفسر هاکی، یک مصاحبه تلویزیونی قبل از … [+] بازی Tampa Bay Rays MLB در برابر Toronto Blue Jays در 13 آوریل 2015 در Rogers Center در تورنتو، انتاریو، کانادا انجام می دهد. (عکس از Tom Szczerbowski/Getty Images)
Getty Imagesاگر تا به حال ویژگی «نبش مربی» را در شب هاکی در کانادا تماشا کرده باشید، احتمالاً تعجبی ندارد که مفسر دان چری نظراتی قوی دارد. در یک زمینه آمریکایی، مربی رک و صریح یک بار مانند ترکیبی بین مایک دیتکا و راش لیمباو ظاهر می‌شود، که از یک رویکرد قدیمی و قدیمی به ورزش همراه با دیدگاه فرهنگی «جناح راست افراطی» دفاع می‌کند. و در فرهنگ لغو امروز، به نظر می‌رسید که ناسیونالیسم مبارز کانادایی و نداشتن فیلتر گیلاس او را در جعبه جریمه قرار دهد.
امروز، Sportsnet، کارفرمای Cherry، تأیید کرد که پس از پخش بخشی که شنبه شب پخش شد، که در آن چری به مهاجران جدید در تورنتو و میسیساگا، انتاریو به دلیل احترام ناکافی به کهنه سربازان ارتش کانادا به شدت انتقاد کرد، راه خود را با این مفسر 85 ساله جدا کردند.
چری در طول پخش گفت: «شما مردم، شیوه زندگی ما را دوست دارید، شیر و عسل ما را دوست دارید… حداقل می توانید چند دلار برای یک خشخاش یا چیزی شبیه به آن [به افتخار جانبازان] بپردازید». «این افراد برای شیوه زندگی شما در کانادا هزینه کردند. این افراد بیشترین هزینه را پرداختند.»
فریاد اعتراض علیه گیلاس فوری و طاقت فرسا بود. سیستمی که توسط پخش‌کنندگان کانادایی برای جمع‌آوری نظرات عمومی راه‌اندازی شده بود، نمی‌توانست با حجم پاسخ‌های منفی همراه باشد. لیگ ملی هاکی اظهارات چری را “توهین آمیز و مغایر با ارزش هایی که ما به آن باور داریم” خواند.
Sportsnet، بخش Rogers Media که شب هاکی در کانادا را بسته‌بندی می‌کند، روز دوشنبه بیانیه‌ای صادر کرد و گفت: «ورزش مردم را دور هم جمع می‌کند – ما را متحد می‌کند، نه ما را از هم جدا می‌کند. پس از گفتگوهای بیشتر با دان چری پس از پخش شنبه شب، تصمیم گرفته شد که زمان مناسبی برای کناره گیری فوری او است. در طول پخش، او اظهارات تفرقه‌انگیزی کرد که نشان‌دهنده ارزش‌های ما یا آن چیزی نیست که ما از آن دفاع می‌کنیم.»
بیشتر برای شما جوایز جوایز خانه فروشندگان 1.8 میلیارد دلار در پرونده توطئه املاک و مستغلات 10 ثروتمندترین افراد جهان (نوامبر 2023) اوریون باز می گردد و مشتری می درخشد با طلوع ماه بیور: شب نوامبر SkySportsnet مترادف است که “D با هاکی و نقش مهمی در رشد بازی در طول 40 سال گذشته داشته است. مایلیم از دان برای کمک هایش در پخش هاکی و ورزش در کانادا تشکر کنیم.”
مربی سابق بوستون بروینز زمانی که بابی اور آنها را به جام استنلی در اوایل دهه 1970 هدایت کرد، دهه‌ها است که با لباس پر زرق و برق خود تأثیر بصری برجای می‌گذارد و در یک بازی دوستانه با ملایم‌تر، اظهارنظرهای هولناک خود را ارائه می‌کند. ران مک لین همکار مجری. در زمانی که هاکی تلاش می‌کرد تصویر خشونت‌آمیز خود را پاک کند، گیلاس به طور مداوم ترجیح خود را برای یک بازی فیزیکی‌تر ابراز می‌کرد، و مشارکت تاکتیکی بازیکنان «کلاه سخت، سطل ناهار» و تحقیر قایق‌های نمایشی – به‌ویژه آنهایی که از اروپا بودند، را به نمایش گذاشت. او تا آنجا پیش رفته است که بی‌رحمی‌های این ورزش مانند هجوم بازیکنان سال اول را به عنوان شخصیت‌ساز تمجید کرده است.
چری همچنین مدافع صریح ارتش و کهنه سربازان، قهرمان برنامه های هاکی جوانان کانادا است و از سیاست محافظه کارانه خود خجالتی نیست. او به‌عنوان بسیار سخاوتمند در زمان خود شناخته می‌شود، همیشه برای طرفداران امضا می‌گیرد، در رویدادهای هاکی جوانان حاضر می‌شود تا سخنرانی‌های بداهه‌ای را انجام دهد، و از رویدادهای اجتماعی حمایت می‌کند.
اما با گذشت سالها، دیدگاه او، مانند کت و شلوارهایش، بلندتر و کمتر شد. او اغلب درباره جنایت، غرور نظامی، ارزش‌های سنتی و موضوعات مشابه سخن می‌گفت، و گاهی اوقات تفسیر هاکی را به چند مشاهدات ساده در طول بخش‌های 5 دقیقه‌ای Coach’s Corner واگذار می‌کرد.
در حالی که شخصیت بی‌رحم او با بخشی از بینندگان – که بسیاری از آن‌ها امروز در توییتر برای ابراز خشم از اخراج او ظاهر شدند – مناسب است – او همچنین نمادی از شکاف‌های فرهنگی در داخل کانادا است که در اوایل این ماه در انتخابات سراسری به نمایش گذاشته شد. مهاجرت نیز یک دکمه داغ در شمال مرز است، و توهین به کانادایی های جدید چیزی نیست که Sportsnet، Rogers یا CBC بتوانند تحمل کنند.
دون مک لین، مجری مشترک چری، به خاطر اظهارنظرها و سکوتش در جریان غوغای گیلاس عصر یکشنبه عذرخواهی کرد. گیلاس، تا کنون، اظهار نظر عمومی نکرده است.
با در نظر گرفتن اینکه شخصیت “عموی سرخ‌رو” چری چقدر برای او جذاب بود، کارفرمایان او مطمئناً باید انتظار داشتند که دیر یا زود، دیدگاه‌های بحث برانگیز او او را – و آنها – را با مشکل مواجه کند. مطمئناً، چری سرانجام این آخر هفته، درست در آستانه روز یادبود، جشن ملی کانادا برای تجلیل از جانبازان (مطابق با روز یادبود در ایالات متحده) جریمه خطای بازی خود را دریافت کرد.
او را دوست داشته باشید یا از او متنفر باشید، دون چری مهر خود را روی هاکی و پخش برنامه گذاشت. این پایان یک دوره است، و منصفانه است که بگوییم احتمالاً به این زودی دیگر شاهد ظهور امثال او نخواهیم بود.

من را در توییتر دنبال کنید. وب سایت من را بررسی کنید. Rob Salkowitzمن نویسنده، مشاور و مربی با علاقه حرفه ای به مفاهیم تجاری رسانه های جدید و علاقه شخصی به کمیک و ارتباطات بصری هستم. کتاب من در سال 2012 Comic-Con و تجارت فرهنگ پاپ (McGraw-Hill) به روندهای سرگرمی، رسانه، بازاریابی و فناوری از دریچه وحشی ترین رویداد هواداران جهان، San Diego Comic-Con می پردازد. من شریک موسس MediaPlant، یک شرکت ارتباطات مستقر در سیاتل، و با مشتریان در مورد استراتژی، داستان سرایی و جذب مخاطبان طرفداران مشورت کنید. من از اوایل دهه 1990 در دنیای بازاریابی، فناوری و استارت آپ کار کرده ام و قبلاً کتاب هایی در مورد تغییر نسل در محیط کار و تأثیر کارآفرینان جوان در اقتصادهای نوظهور نوشته ام. من در دانشگاه واشنگتن در برنامه فارغ التحصیل رهبری ارتباطات تدریس می کنم و در کنفرانس های سراسر جهان سخنرانی می کنم. من در سیاتل، واشنگتن زندگی و کار می کنم

* استانداردهای تحریریه چاپ
* چاپ مجدد و مجوزها

توسط visitmag