به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت ارتباطات وفناوری اطلاعات، حمید تفرشی در این مراسم، با اشاره به هشت سال دفاع مقدس، تصریح کرد: این سال ها یاد آور روزهای بزرگ و فراموش نشدنی از حماسه و ایثارگری های مردان و زنانی این مرز و بوم است.

وی دلیل برگزاری این مراسم را یادآوری از خود گذشتگی ها و رشادت های رزمندگان دفاع مقدس عنوان کرد و بابت کوتاهی های انجام شده عذرخواهی کرد.

رحیمی نسب نیز در این مراسم با اشاره به شرایط کشور در زمان آغاز جنگ، گفت: کسانی توانستند در برابر دشمن قرار بگیرند که از تمام چیزها گذشتند.

وی با اشاره به تربیت فرماندهان بزرگ جنگ، این موضوع را یکی از اعجازهای امام خمینی (ره) عنوان کرد و افزود: دوران دفاع مقدس باید از جوانب مختلف بررسی شود که تاکنون نتوانستیم این کار را انجام دهیم.

رحیمی نسب، با اشاره به اینکه مظلومت و رزم ایثارگران باید تشریح و تبیین شود، تاکید کرد: افکار و آرای شهدا باید در جامعه جاری شود.

وی راهبرد جنگ را یک دوره طلایی دانست و تصریح کرد: با همین راهبردها می توانیم بسیاری از مشکلات امروز جامعه ما حل کنیم.

سرپرست اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران در امور مشاورین وزرا در دستگاه های اجرایی، با اشاره به برگزاری نشست های اینچنینی برای زنده نگه داشتن یاد شهدا و ایثارگران، تاکید کرد: راه نجات کشور بهره گیری از تفکر و فرهنگ شهید و شهادت است.

همچنین حجت الاسلام والمسلمین جابر قلیان دبیر شورای فرهنگی وزارت ارتباطات در جمع ایثارگران وزارت ارتباطات با اشاره به ایثارگری های رزمندگان دفاع مقدس و مصائب خانواده آنان در طول این سال ها، تصریح کرد: باید قدردان این ایثارگری ها باشیم.

وی با ذکر خاطراتی از زندگی برخی از رزمندگان، افزود: نسل جدید شاید این مطالب را در داستان ها و رمان ها در آینده بخواند اما مادرانی بودند که چندین فرزند خود را در این مسیر تقدیم کردند و سختی ها و مصائب بسیاری کشیدند.

قلیان با اشاره به اینکه برای هر جایگاه مدیریتی حدود ۷۲ نفر شهید شده اند، خطاب به مدیران تاکید کرد که این بی انصافی است که یک مسول یا مدیر این جانفشانی ها و ارزش ها را در این جایگاه فراموش کند.

حجت الاسلام والمسلمین جابر قلیان دبیر شورای فرهنگی وزارت ارتباطات نیز در جمع ایثارگران وزارت ارتباطات در سخنانی به اهمیت زنده نگه داشتن یاد ایثارگران و شهدا و تببین نقش آنان اشاره کرد.

در پایان این مراسم از ۴۶ نفر از ایثارگران وزارت ارتباطات با اهدا لوحی تقدیر شد که اسامی آنان به شرح زیر است:

محسن خضرایی ویژه فر، اسماعیل عاملی ارجمند، تقی محمدی، مهدی محمودی آشتیانی، احمد نصیری فر، علی آزرمجو، سید حسن حسینی، بابک فاضل سرجویی، عبدالامیر صراف زادگان، مرتضی رضایی، مهدی اسدی فلاح، علی آتشکار لنگرودی، فیروز احمدی خانقاه، باقر بهرامی، منوچهر فهیمیان، باب اله مهری، سعید جعفربک لو، احمد رضایی حسین آبادی، داود آیدینی، محمد ذوالفقاری، یونس سلیمانی، عباس اسدی، سید محمد رئوف سپیده دم، بیژن شیخ حسنی، عصام صدری، احمد فروزانفر، محمد باقری زاد، محمدرضا فدائیان، یوسفعلی پناهی، علیرضا خلقتی، حمیدرضا صبوری، مجید توحید پور، احمد ربانی، بابک نادر پور، عبداله مهدیقلی، ناصر قاسم نژاد، محمود محبی (مرحوم)، عبدالعلی زنجانی، سید احمد غفاری، رضا مالک، مهرداد سهرابی، سیروس رضایتی، ابوالحسن شریعتی، عبدالغفور صبوری، سید عباس حسینی و حسین نعمتی.

source

توسط visitmag.ir