به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات سازمان هواشناسی از وقوع رگبار، رعد و برق و وزش باد شدید در مناطق کوهستانی طی روزهای پایانی هفته خبر داد و از علاقه‌مندان به کوهنوردی خواست تا از صعود به ارتفاعات البرز خودداری کنند.

صادق ضیاییان در گفت‌وگویی با ایسنا اظهار داشت: روز پنج‌شنبه و جمعه، مناطق کوهستانی از جمله ارتفاعات البرز، شمال آذربایجان شرقی و اردبیل تحت تاثیر موج بارشی قرار خواهند گرفت که با ابرناکی، مه‌آلود بودن، و بارش‌های رگباری همراه است. این شرایط به ویژه در ارتفاعات البرز و شمال غرب کشور موجب کاهش دید افقی و عمودی و وزش باد شدید می‌شود. همچنین در قله‌های مرتفع احتمال بارش برف وجود دارد.

وی هشدار داد که در این شرایط، به دلیل شدت بارش‌ها، خطر وقوع سیلاب، رانش زمین، و ریزش سنگ در شیب‌های کوهستانی افزایش می‌یابد. به‌ویژه در ساعات عصر و غروب روز جمعه، شرایط نامساعد جوی مانند وزش بادهای شدید و احتمال تگرگ و رعد و برق، می‌تواند موجب خطرات جدی برای کوهنوردان و علاقه‌مندان به تفریحات هوایی شود.

ضیاییان همچنین به وضعیت جوی ارتفاعات شمال تهران اشاره کرد و پیش‌بینی کرد که پنج‌شنبه آسمانی صاف تا نیمه‌ابری همراه با وزش باد و در ساعات بعدازظهر رگبار و رعد و برق در قله‌های مرتفع خواهد داشت. برای روز جمعه نیز آسمانی ابری و مه‌آلود در ارتفاعات تهران پیش‌بینی می‌شود که همراه با وزش باد شدید و بارش احتمالی خواهد بود.

وی در پایان توصیه کرد که کوهنوردان و کمپینگ‌بازان با توجه به افت محسوس دما در ساعات شب و صبح، تجهیزات گرمایشی مناسب را همراه داشته باشند و از فعالیت‌های ماجراجویانه خودداری کنند.

source

توسط visitmag.ir