ماسک آلوورا برای روشن شدن پوست

ژل سرشار از ویتامین و مواد معدنی آلوئه‌ورا پوست را به طور عمیق تغذیه و آبرسانی می‌کند. روند تاثیر آلوئه‌ورا بر روی پوست به ۲ روش انجام می‌شود. اول اینکه این ماده به اپیدرم نفوذ کرده و هیپودرم را تغذیه می‌کند. دوم اینکه قطرات آب موجود در هوا را می‌گیرد، آن‌ها را به پوست شما می‌چسباند و از تبخیر این قطرات حاضر بر روی پوست جلوگیری می‌کند. به عبارت دیگر آلوئه‌ورا بر روی پوست خشک معجزه خواهد کرد. پوست خشک خود را با استفاده از ماسک صورت آبرسان آلوئه‌ورا و ماست مرطوب کنید.

آلوئه‌ورا حاوی آنزیم‌های لایه‌برداری است که سلول‌های مرده پوست شما را از بین می‌برد تا به پوست اجازه تنفس دهد و گردش خون شما را نیز تقویت کند. این گیاه و ژل آن بر روی پوست‌های چرب نیز همانند یک روش درمانی عمل می‌کند و از مسدود شدن منافذ ناشی از سبوم اضافی جلوگیری خواهد کرد. برای آشنایی بیشتر با نحوه استفاده و تهیه ماسک آلوئه‌ورا می‌توانید راهنمای زیر را به طور کامل مطالعه کنید.

چگونه از آلوئه‌ورا برای روشن شدن پوست استفاده کنیم؟

لذت بردن از سفر در ساحل، هیجان‌انگیز است اما مقابله با عواقب آن همانند آفتاب سوختگی یا برنزه شدن برعکس خواهد بود. رانندگی طولانی برای پیک نیک کردن با دوستان لحظات شادی را به همراه دارد اما پوست کدر حاصل از آلودگی‌های محیط غیرقابل تحمل خواهد بود. همه این معضلات را می‌توانید با کمک آلوئه‌ورا رفع کنید.

کدر شدن پوست، اسکار حاصل از آکنه، حلقه‌های تیره روی پوست، تیره شدن چهره و سایر مشکلات پوستی در دنیای امروزی به دلیل برنامه‌های نادرست روزانه یا عوامل خارجی همانند آلودگی، نور خورشید، استرس و غیره بسیار رایج شده است. امکان دارد شما نیز با چنین مشکلات پوستی روبرو شوید. خبر خوب اینکه خواص آلوئه ورا به قدری است که خیلی سریع مشکلات پوستی شما را رفع خواهد کرد.

آلوئه ورا حاوی بیش از ۷۵ ترکیب مختلف از جمله ویتامین، مواد معدنی، آنزیم، قند، اسید چرب و هورمون تقریبا می تواند اکثر مشکلات رایج پوست صورت را بهبود ببخشد و  مشکلاتی که زیبایی چهره ما را تحت الشعاع قرار می دهند تنها با یک گیاه معجزه آسا از دل طبیعت قابل بهبود هستند.

آلوئه‌ورا به دلیل محتوایی که دارد و به دلیل وجود ویتامین‌ها و مواد معدنی می‌تواند به روشن شدن پوست شما کمک کند. تحقیقات نشان می‌دهد که ترکیبات متعددی در آلوئه‌ورا وجود دارند که ممکن است خاصیت روشن‌کنندگی پوست را شامل شوند. این مواد با نام‌های آلوئین و آلوئزین شناخته خواهند شد.

آیا آلوئه‌ورا در روشنی پوست من تاثیر دارد؟

ماسک آلوورا برای روشن شدن پوست

آلوئه‌ورا یک گیاه آبدار است که قرن‌ها به دلیل خواص درمانی مورد استفاده قرار می‌گیرد. ژل گیاه آلوئه‌ورا را می‌توان برای تسکین سوختگی، بریدگی و سایر تحریکات پوستی استفاده کرد. آلوئه‌ورا همچنین به دلیل خواص ضد التهاب و ضد میکروبی خود شناخته شده است. اگر به دنبال راهی طبیعی برای بهبود روتین مراقبت از پوست خود هستید، آلوئه‌ورا را به لیست مواد تشکیل‌دهنده اضافه کنید.

دلایل زیادی برای بد رنگی یا تیره شدن پوست وجود دارند که آلوئزین موجود در آلوئه‌ورا می‌تواند به طور موثری تاثیر این فاکتورها را کاهش دهد. این ماده موجود در آلوئه‌ورا ممکن است با از بین بردن سلول‌های ملانین موجود و کاهش سنتز ملانین جدید در پوست، رنگ تیره پوست را کاهش و تغییر دهد.

خبر خوب اینکه آلوئه‌ورا به سفید شدن پوست شما کمک می‌کند. مواد درون این گیاه دارای خاصیت روشن کنندگی پوست هستند. ملانین مسئول تیره شدن پوست است. آلوئه‌ورا دارای اجزایی است ک به تخریب سلول‌های ملانین موجود در پوست کمک می‌کند و از تشکیل بیشتر ملانین در پوست جلوگیری خواهد کرد.

دستورهای ساخت ماسک خانگی آلوئه‌ورا برای روشنی پوست

ماسک آلوورا برای روشن شدن پوست

روش‌های خاصی وجود دارند که در آن‌ها می‌توان از آلوئه‌ورا برای سفید کردن پوست استفاده کرد. همچنین با ساخت ماسک خانگی شما می‌توانید از شر پوست تیره، عوارض ناشی از پیری، اسکارهای حاصل از آکنه و سایر مشکلات پوستی خلاص شوید. استفاده منظم از ژل آلوئه‌ورا روی پوست، ظاهری براق را به پوستتان می‌بخشد. در بخش‌های بعدی انواع ماسک‌های خانگی ساخته شده با آلوئه‌ورا را معرفی می‌کنیم.

ماسک آلوئه‌ورا با گلاب

آلوئه‌ورا و گلاب به تقویت پوست شما کمک می‌کنند. کافی است یک قاشق غذاخوری ژل آلوئه‌ورا را با یک قاشق غذاخوری گلاب مخلوط کنید. بعد از مخلوط شدن کامل این مواد با یکدیگر می‌توانید این ماسک را بر روی صورت خود قرار دهید. توجه داشته باشید، قبل از قرار دادن این ماسک صورت شما باید به طور کامل تمیز باشد.

این ماسک باید به مدت ۲۰ تا ۲۵ دقیقه بر روی پوست شما باقی بماند و خشک شود. در نهایت بعد از سپری شدن زمان معین شده آن را با آب سرد بشویید. توصیه می‌کنیم هفته‌ای ۳ بار از این ماسک استفاده کنید تا نتیجه خوبی بگیرید.

ماسک آلوئه‌ورا با لیمو

این ماسک نیز به روشن شدن پوست و از بین بردن تیرگی آن کمک می‌کند. در صورتی که به طور ناخواسته برنزه شده‌اید، می‌توانید از همین ماسک استفاده کنید. برای تهیه این ماسک ۲ قاشق غذاخوری ژل آلوئه‌ورا و نصف قاشق غذاخوری آب لیموی تازه نیاز دارید. بعد از تهیه این مواد، آن‌ها را با هم مخلوط کنید و ماسک تهیه شده را بر روی صورت خود بمالید.

بعد از ۲۰ تا ۲۵ دقیقه که این ماسک بر روی صورت شما باقی ماند، بهتر است آن را با آب سرد بشویید و پاک کنید. برای اینکه نتیجه سریعی از این ماسک بگیرید، توصیه می‌کنیم ۲ بار در هفته این ماسک را بر روی صورت خود قرار دهید.

ماسک آلوئه‌ورا با عسل و موز

این ماسک علاوه بر سفید و روشن شدن پوست به مرطوب شدن و آبرسانی آن نیز کمک می‌کند. برای تهیه این ماسک باید ۳ قاشق غذاخوری ژل آلوئه‌ورا، یک قاشق غذاخوری موز له‌شده رسیده و یک قاشق غذاخوری عسل استفاده کنید. این مواد را با هم مخلوط کرده تا خمیر خوبی از مخلوط آن‌ها به دست آید.

در نهایت ماسک به دست آمده را بر روی پوست خود قرار دهید. بعد از گذشت ۲۰ تا ۲۵ دقیقه نیز می‌توانید آن را با آب سرد بشویید. برای اینکه از این ماسک نیز نتیجه مناسبی دریافت کنید، بهتر است ۲ بار در هفته آن را بر روی صورت خود قرار دهید.

ماسک آلوئه‌ورا با زردچوبه و آرد

این ماسک تاثیر معجزه‌آسایی بر روی پوست شما دارد. برای تهیه این ماسک نیز باید ۲ قاشق غذاخوری ژل آلوئه‌ورا، ۳ پیمانه زردچوبه و نصف قاشق غذاخوری آرد در نظر بگیرید. سپس این مواد را با هم مخلوط کنید و روی صورت خود بمالید. این ماسک نیز باید ۲۰ تا ۲۵ دقیقه بر روی پوست شما باقی بماند.

پس از ۲۰ تا ۲۵ دقیقه می‌توانید آن را بشویید و از صورتتان پاک کنید. با تهیه و مصرف این ماسک ۲ بار در هفته می‌توانید نتیجه مثبت آن را زودتر دریافت کنید.

سخن آخر

آلوئه‌ورا دارای خواص خاصی است که نه تنها به سفید شدن پوست کمک می‌کند، بلکه برخی از مشکلات پوستی همانند پیری پوست، آکنه، جوش، تیرگی، کم آبی، قرمزی و غیره را نیز از بین می‌برد. همچنین پوست را نرم می‌کند و ظاهری جوان‌تر به آن می‌بخشد. این روش‌های استفاده از آلوئه‌ورا بر روی صورت سال‌ها است که استفاده می‌شود و به عنوان یکی از بهترین درمان‌های طبیعی برای پوست به حساب می‌آید.

وقت آن رسیده است که از هدر دادن پول هنگفت برای خرید محصولات پوستی گران قیمت خودداری کنید و اجازه دهید پوستتان به طور طبیعی با استفاده از آلوئه‌ورا درخشش پیدا کند.

source

توسط visitmag.ir