gif;base64,R0lGODlhAQABAAAAACH5BAEKAAEALAAAAAABAAEAAAICTAEAOw== - آیا بینی گوشتی فانتزی می شود

عمل بینی فانتزی یکی از پرطرفدارترین جراحی‌های زیبایی در ایران است که به دلیل تغییر قابل توجهی که در چهره ایجاد می‌کند، می‌تواند جذابیت فرد را چندین برابر افزایش دهد. از آنجایی که بینی عضوی برجسته و بسیار موثر در ظاهر چهره است،‌ جراحی آن خصوصا با تکنیک فانتزی یا اصطلاحا عروسکی می‌تواند زیبایی فرد را به شدت تحت تاثیر قرار دهد. بسیاری از افرادی که بینی گوشتی دارند نیز تقاضای انجام این نوع از جراحی بینی را دارند. اما آیا با توجه به محدودیت‌هایی که در بینی گوشتی وجود دارد، عمل بینی فانتزی امکانپذیر است؟ در ادامه شرایط و نتیجه عمل بینی گوشتی به صورت فانتزی را بررسی کرده‌ایم.

باورهای غلط عمل بینی گوشتی

یک سری باورهای غلط اما رایج در مورد عمل بینی گوشتی وجود دارد که باعث می‌شود افرادی که بینی گوشتی دارند احساس کنند نتیجه خوبی از این جراحی نمی‌گیرند. یکی از این باورهای غلط این است که امکان عمل بینی گوشتی فانتزی وجود ندارد. اگرچه جراحی بینی گوشتی دشوارتر است و برای پزشک نیز دسترسی کمتری دارد، اما انجام این جراحی به صورت فانتزی نیز مانعی ندارد. علاوه بر این بر خلاف باور غلطی که رایج شده است، نتیجه عمل بینی گوشتی قابل بازگشت نیست و نیازی نیست نگران این مسئله باشید.

نکته‌ای که باید مد نظر داشته باشید این است که برای انجام جراحی بینی گوشتی به خصوص با تکنیک فانتزی،‌ لازم است به یک جراح مجرب و حرفه‌ای مراجعه کنید تا بهترین نتیجه را دریافت کنید.

عمل بینی گوشتی فانتزی برای چه افرادی مناسب است؟

منظور از عمل بینی فانتزی، نوعی جراحی است که بینی را شبیه به بازیگران و شخصیت‌های معروف کرده و تغییرات گسترده‌ای در فرم بینی ایجاد می‌کند. مواردی مثل کوچک کردن بیش از حد، صاف شدن پل و بالا رفتن نوک بینی، از مهم‌ترین تغییراتی است که بعد از این جراحی ایجاد می‌شود. قطعا برای استفاده از این تکنیک باید مدل فانتزی با صورت شما تناسب داشته و صورتتان زیباتر کند. اما اگر بینی گوشتی دارید باید شرایط دیگری نیز داشته باشید تا کاندید مناسبی برای این جراحی باشید. از مهم‌ترین شرایط کاندیدای مناسب عمل بینی گوشتی فانتزی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

· از نظر جسمی و روحی در سلامت کامل باشید.

· علی رغم پوست و بافت نرم ضخیم، استخوان و غضروف‌های بینی نیز به اندازه کافی باشد.

· اندازه بینی بیش از حد بزرگ نباشد.

· فرد شرایط انجام کامل مراقبت‌‌های بعد از جراحی بینی را داشته باشد.

در صورتی که کاندید مناسبی برای جراحی بینی گوشتی نباشید، ممکن است نتیجه مطلوبی از این جراحی دریافت نکنید. علاوه بر این به احتمال زیاد پزشک جراحی بینی گوشتی فانتزی در افرادی که شرایط مطلوب ندارند را نمی‌پذیرد.

نحوه انجام عمل بینی گوشتی فانتزی

جراحی بینی گوشتی فانتزی مثل سایر روش‌های جراحی بینی از طریق ایجاد شکافی کوچک در پره میان سوراخ‌های بینی و بالا کشیدن پوست آن انجام می‌شود. پزشک با یک ابزار مخصوص پوست بینی را ثابت قرار می‌دهد و بعد اقدام به تغییر ساختار استخوان بینی می‌کند. معمولا ابتدا عیوب ساختاری استخوان و غضروف برطرف شده و مقداری از آن‌ها تراشیده می‌شود. پزشک می‌تواند از طریق تغییر در ساختار استخوان و غضروف بینی، مدل فانتزی را در بینی گوشتی نیز اجرا کند. این جراحی نیز تحت بی‌هوشی و با رعایت نکات استریل انجام می‌شود. پزشک سعی می‌کند اندازه بینی را متناسب با سایر اعضای چهره تغییر دهد و حتی در صورت لزوم به منظور تقویت استحکام بینی از تکنیک پیوند غضروف استفاده کند.

جراحی بینی فانتزی به صورت بسته نیز انجام می‌شود که هیچ شکافی در قسمت بیرونی بینی انجام نمی‌شود و داخل بینی برش زده می‌شود. همچنین برخی جراحان از لیزر برای ترمیم بهتر فرم بینی استفاده می‌کنند. البته باید توجه داشته باشید که استفاده از این روش در بینی گوشتی و خصوصا در مدل فانتزی، رایج نیست.

نتایج عمل بینی گوشتی فانتزی

جراحی بینی گوشتی فانتزی معمولا با تقویت غضروف بینی همراه است و ظاهر بینی را از حالت گوشتی خارج می‌کند. باریک شدن،‌ رفع قوز، افزایش انحنا قوس بینی، رفع افتادگی نوک بینی، تناسب سوراخ‌ها و در نهایت کاهش سایز بینی از نتایج عمل بینی گوشتی فانتزی هستند. البته باید توجه داشته باشید که نتایج عمل بینی گوشتی نمی‌تواند به اندازه بینی استخوانی فانتزی و کامل باشد؛ اما اگر توسط یک پزشک مجرب انجام شود کاملا مطلوب خواب بود. بنابراین اگر داوطلب عمل بینی گوشتی هستید، نباید انتظار بینی خیلی کوچک فانتزی را داشته باشید.

بعد از جراحی بینی لازم نیست نگران برگشت پذیری نتایج باشید. استفاده از ابزارهای پیشرفته و همچنین تکنیک‌های جدید باعث می‌شود احتمال بازگشت نتیجه جراحی به حداقل برسد. علاوه بر این رعایت دقیق مراقبت‌های بعد از جراحی، می‌تواند تثبیت نتایج جراحی را برای شما تضمین کند.

مراقبت‌های بعد از عمل بینی گوشتی فانتزی

به منظور پیشگیری از بروز عوارض خطرناک و همچنین تثبیت نتایج جراحی بینی گوشتی فانتزی،‌لازم است یک سری مراقبت‌ها را به دقت انجام دهید. با رعایت این مراقبت‌ها دشواری کمتری را تجربه می‌کنید و نتیجه بهتری نیز در نهایت دریافت می‌کنید. از مهم‌ترین مراقبت‌های بعد از عمل بینی گوشتی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

· قبل از باز کردن گچ و پانسمان، از کمپرس سرد روی گونه‌های خود به منظور کاهش تورم و التهاب بینی استفاده کنید.

· تا زمان کشیدن بخیه‌ها و خصوصا باز شدن گچ یا اسپلینت، از تماس آب با بینی خودداری کنید.

· در صورتی تجربه خلط سبز در بینی و دهان به پزشک مراجعه کنید.

· از داروهای تجویز شده پزشک مثل آنتی بیوتیک‌ها و مسکن‌ها به صورت منظم استفاده کنید تا عارضه کمتری تجربه کنید.

· از خوردن غذاهای سفت که به جویدن زیاد احتیاج دارند تا ۳ ماه خودداری کنید.

· حداقل تا ۶ ماه از انجام فعالیت‌های شدید، مثل ورزش و بلند کردن اجسام سنگین خودداری کنید.

رعایت این مراقبت‌ها به شما کمک می‌کند سریع‌تر بهبود یابید و نتیجه مطلوبی از عمل بینی گوشتی فانتزی دریافت کنید.

source

توسط visitmag.ir