به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ حمید طریقت، فرمانده یگان عملیات پلیس راهور تهران بزرگ در خصوص رعایت قوانین توسط موتورسواران گفت: نیمی از تصادف‌ها فوتی که در ۷ ماهه سال جاری ۱۴۰۲ در شهر تهران به وقوع است مربوط به موتورسواران است.

وی افزود: تخلفاتی متعددی را موتورسواران در شهر تهران مانند تردد از خطوط ویژه، نداشتن کلاه ایمنی، عبور از تونل‌ها، عبور از پیاده روها، تخلفات سرعت، عبور از چراغ قرمز حرکت خلاف مسیر، حرکت در بزرگراه‌ها و … را انجام می‌دهند که البته پلیس با این رفتارهای ترافیکی ناایمن برخورد می‌کند.

فرمانده یگان عملیات پلیس راهور تهران بزرگ بیان داشت: ضریب ایمنی موتورسیکلت بسیار پایین است و پایداری کمی نسبت به خودروها دارند.

سرهنگ طریقت افزود: موتورسواران دو کار مهم را باید انجام دهند اول اینکه از کلاه ایمنی استاندارد استفاده کنند و دوم اینکه به قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی احترام گذاشته و آنها را رعایت کنند. اگر این دو کار را انجام دهند حتماً ایمنی آنها افزایش پیدا می‌کند.

وی گفت: موتورسواران گرامی حتماً از کلاه ایمنی استفاده کنید چون فاصله بین مرگ و زندگی شما در حین رانندگی استفاده از همین کلاه ایمنی استاندارد است.

source

توسط